مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
فعالیت همدان در ترویج اهداف کتابخوانی خلاقانه است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 13:18:45

ایران مراسم نیوز: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان هنرمندانه و خلاقانه در توسعه و ترویج اهداف این نهاد همت کرده و به توفیق‌های مطلوبی دست یافته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مهدی توکلیان عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت بیست و هشتمین هفته کتاب،  که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده شیوع کرونا، با اقدامات و خلاقیت‌های کتابداران و کارشناسان، تهدید بیماری کرونا به فرصت تبدیل شده و با تداوم فعالیت‌های کتابداران، از این شرایط عبور کرده تا به یک وضعیت با ثبات برسیم.

وی خاطرنشان کرد: کتابداران و کارشناسان استان همدان در ایام شیوع بیماری کرونا در فضاهای مجازی «اینستاگرام» و «بله» فعالیت‌های چشمگیری داشتند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سال 1400 برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بسیار مهم است چراکه باید در راستای اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گام برداریم.

توکلیان تأکید کرد: در همین راستا با تک تک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مراجع ذی‌صلاح و تصمیم ساز  جلسات مشترکی برگزار شده تا در قانون جدید و  بودجه سال آینده این مشکل برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دغدغه خانواده بزرگ هفت هزار و 500 نفری کتابخانه‌های عمومی کشور رفع شود. 



توکلیان با بیان اینکه در حال حاضر با تغییر رویکرد کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم ادامه داد: کتابخانه‌ها به انجام فعالیت‌های باشگاهی، فرهنگی و اجتماعی روی آوردند و فعالیت آنها تنها به امانت کتاب محدود نیست بلکه کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز دنبال می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان‌ها تبدیل به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی شدند و در راستای ارائه خدمات در مناطق مختلف تلاش می‌کنند.

وی گفت: استان همدان همانند گذشته به واسطه عقبه تمدنی، فرهنگی و هنری که دارد، هنرمندانه و خلاقانه در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برمی‌دارد از همین رو  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان توانسته به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

 
 



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25320/فعالیت-همدان-در-ترویج-اهداف-کتابخوانی-خلاقانه-است
بستن   چاپ