فعالیت 30 کارآفرین برتر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای همدان
دوشنبه 26 آبان 1399 - 10:23:07
ایران مراسم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی و تولیدی همراه با اشتغال در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود گفت: 30 کارآفرین برتر در این مراکز فعالیت و حضور دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، وهب مختاران روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان  با اشاره به گستردگی و خدمات این اداره کل به متقاضیان افزود: یکی از این فعالیت‌ها برگزاری آموزش‌های مهارتی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: آموزش فنی حرفه ای و مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا کرده است و تداوم این رویه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، آموزش در فضای کسب و کار را مفید دانست و افزود : باید جوانان را با آموزش های صحیح ، برای ورود به بازار کار آماده کرد.

مختاران، بازنگری در ارائه آموزش‌های مهارتی و متناسب سازی این آموزش‌ها با نیاز بازار کار را زمینه ساز ایجاد جهش در بازار کسب و کار عنوان کرد و افزود: با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور و استان می‌توان نهایت بهره‌برداری از آموزش‌های مهارتی را برای توسعه  اقتصادی کشور و استان برد.

وی ادامه داد: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه باید زمینه ای برای آن فراهم شود بنابراین باید برگزاری دوره های آموزشی، پرداخت تسهیلات و سرمایه گردش به مربیان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، حرکت به سوی کیفی سازی آموزش‌های مهارتی و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل نوین را از دیگر راهکارهای زمینه سازی لازم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با اشاره به اینکه هدف اصلی ما کاهش جرم در جامعه است گفت:‌ آموزش مهارتی یکی از راه‌های موثر نجات افراد از آسیب‌های اجتماعی است. 

پژمان آذرمی حلقه مفقوده در آسیب‌های اجتماعی را آموزش‌های مهارتی دانست و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت اداره کل آموزش  فنی و حرفه ای بتوانیم در حوزه بهبود یافتگان و عدم گرایش آنها به مواد مخدر و دیگر آسیب های اجتماعی، تاثیرگذار باشیم. 

به گفته وی مهمترین معضلات اجتماعی و آسیب هایی مانند اعتیاد، از نبود اشتغال در جامعه نشات می گیرد، در صورتیکه فراهم کردن زمینه برگزاری دوره‌های آموزش و مهارت آموزی، فرصت های شغلی را برای آنها مهیا می‌کند.

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این شورا با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25261/فعالیت-30-کارآفرین-برتر-در-مراکز-آموزش-فنی-و-حرفه‌ای-همدان
بستن   چاپ