بررسی نحوه حمایت ارشاد از ناشرانی که در حمله تروریستی کابل حاضر بودند
پنجشنبه 22 آبان 1399 - 09:07:26

ایران مراسم نیوز: معاون فرهنگی وزیر ارشاد معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره حمایت از ناشرانی که به افغانستان رفته و نتوانستند به دلیل حادثه تروریستی در نمایشگاه کتاب عرضه کنند، گفت: از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نامه‌ای برای ما در همین راستا ارسال شده است و ما در حال بررسی شرایط هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محسن جوادی، در پاسخ به این سوال که خسارتی به ناشران داده می‌شود و یا حمایتی دیگر صورت گرفته ابراز داشت: قرار نیست ما خسارت پرداخت کنیم؛ چرا که آنها بیمه هستند، اما نامه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به دست ما رسیده و در حال بررسی هستیم تا حدود و ثغور خسارت‌ها و زیان‌ها را متوجه شویم.

جوادی در پاسخ به اینکه حمایت‌ها به شکل خرید کتاب از این ناشران حاضر در نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان صورت می‌گیرد، توضیح داد: ما حتما کمک‌هایی می‌کنیم، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم؛ چرا که تازه نامه واصل شده است اما پس از ارزیابی دقیق نوع حمایت اطلاع رسانی می‌شود.

دوازدهم آبان، همزمان با افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل تروریست‌ها مجال افتتاحیه نداده و با یورش به این دانشگاه دانشجویان را به شهادت رساندند. بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار تلفات این حمله به 23 کشته و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 30 نفر رسیده است. 

46 ناشر ایرانی و نمایندگی در کنار 40 ناشر افغانستانی 86 غرفه را دایر کرده بودند که پس از این حادثه ناشران به رایزنی ایران در کابل منتقل و دو روز بعد، کتاب‌‌ها از سطح نمایشگاه جمع شد.

سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان با مشارکت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قرار بود برپا شود، اما با لغو نمایشگاه کتاب کابل اکنون ناشرانی ایرانی که با هزینه‌های هنگفت کتاب‌های را به این کشور منتقل کرده‌اند در انتظار حمایت‌ها هستند تا ضرر خود را جبران کنند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25184/بررسی-نحوه-حمایت-ارشاد-از-ناشرانی-که-در-حمله-تروریستی-کابل-حاضر-بودند
بستن   چاپ