هر شهروند در زمینه آگاهی بخشی برای مقابله با کرونا یک رسانه است
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 09:14:12

ایران مراسم نیوز: رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان با اشاره به وضعیت قرمز استان در بحث شیوع ویروس کووید 19، گفت: آحاد جامعه به منظور آگاهی بخشی در زمینه مقابله با همه گیری کرونا می توانند همانند یک رسانه عمل کرده و با تبادل تجربه و اطلاعات و افزایش سطح دانش عمومی در زمینه ریشه کنی این ویروس، نقشی مهم و حیاتی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،«اسدالله ربانی مهر» روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا که در استانداری همدان برگزار شد، افزود: برای عبور از این شرایط بحرانی باید ضمن رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، هشدارهای ارائه شده دراین زمینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را جدی بگیریم.
وی اظهار داشت: دراین میان بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و همچنین محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مقابله با کرونا موجب حادتر شدن شرایط و همچنین تحمیل فشار مضاعف به کادر درمانی در سطح بیمارستان های استان می شود.

ربانی مهر تصریح کرد: حضور افراد و خانواده ها به عنوان همراه بیمار در بیمارستان و همچنین آرامستان ها از جمله موارد نگران کننده است که می تواند موجب گسترش بیشتر بیماری و افزایش شمار مبتلایان شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به آمار یک هزار نفری فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در سطح استان، گفت: وجود یک هزار و 100 بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان ها خود نشانه ای از وضعیت قرمز و هشدار همه گیری ویروس در سطح استان است که عبور از این شرایط و کاهش تعداد بیماران مبتلا مستلزم همراهی مردم و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان همچنین با تقدیر  از همکاری و همراهی مطلوب رسانه های استان با کمیته اطلاع رسانی ستاد، تصریح کرد: عبور از این شرایط نیازمند همراهی، تعامل و هماهنگی بهتر و بیشتر دستگاههای اجرایی و عموم مردم در سطح جامعه است.
ربانی مهر با اشاره به فعالیت های موثر دستگاههای عضو ستاد مقابله با کرونا در استان همدان، افزود:  20 واحد پذیرایی مختلف شامل تالار و سفره خانه طی دو هفته اخیر در استان همدان شناسایی، جریمه و پلمب شدند و در حوزه محدودیت های ترافیکی نیز جریمه 510 هزار تومانی برای مالکان 300 خودرو اعمال قانون شده است.
 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25172/هر-شهروند-در-زمینه-آگاهی-بخشی-برای-مقابله-با-کرونا-یک-رسانه-است
بستن   چاپ