صندوق نوآوری بال اصلی دبیرخانه دائمی علمی اکو در ایران/ خدمات صندوق، تسریع کننده فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است
سه شنبه 20 آبان 1399 - 15:27:32
ایران مراسم نیوز: رییس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو در مجلس گفت: با عملیاتی شدن راه‌اندازی دبیرخانه دائمی علمی اکو در ایران، یکی از بال‌های اصلی این دبیرخانه صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ولی اسماعیلی از حمایت کامل مجلس برای تامین بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در دوره‌ای که کشور زیر شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند به توسعه اکوسیستم نوآوری کشور کمک کند، بر این اساس در نظر داریم برای تامین بودجه لازم و حل مشکل مالی این صندوق، مقدماتی برای ارائه گزارش دستاوردهای صندوق نوآوری به نمایندگان مجلس فراهم کنیم تا کارها و اقدامات صورت گرفته برای پربار کردن اکوسیستم نوآوری کشور را تشریح کند و نمایندگان مجلس یازدهم با دستاوردهای پرفایده و نوین این صندوق آشنا شوند.
نماینده مردم گرمی در مجلس در ادامه نسبت به سبد خدمات تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان ابراز خوشحالی کرد و گفت: حمایت‌های قرض‌الحسنه و با بهره‌های ارزان صندوق نوآوری، نقش تسریع کنندگی و ایجاد کننده انگیزه فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان دارد. کارهای اساسی و حمایت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است و ما به عنوان مجلس آمادگی که بودجه مورد نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی را در برنامه هفتم توسعه تامین کنیم.
رییس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو بر تقویت دیپلماسی اقتصادی برای صادرات به کشورهای همجوار تاکید کرد و گفت: در فراکسیون اکو به دنبال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی علمی اکو در ایران هستیم. مکاتباتی نیز با کشورهای عضو اکو انجام شده و در صورت عملیاتی شدن این دبیرخانه یکی از بال‌های اصلی آن صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.
اسماعیلی افزود: دیپلماسی اقتصادی از تبادل علمی و بهره‌مندی از بازارهای کشورهای همجوار مغفول مانده است؛ این در حالی است که این بازارها با جمعیتی معادل 650 میلیون نفر می‌تواند فرصت خوبی برای صادرات محصولات دانش بنیان و نمایش توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران باشد.
وی ادامه داد: امروز پایگاه‌های صادراتی ایران در باکو، قرقیزستان و ترکیه که عضو اکو هستند، ایجاد شده است اما می‌توانیم این فرصت را برای کشورهای دیگر عضو اکو نیز فراهم کرده و بحث صادرات محصولات دانش بنیان به این کشورها را تقویت کنیم. کشورهای عضو اکو از نظر دینی، فرهنگی و تاریخی با ما ارتباط دارند و می‌توانیم از این بازار به نحو احسن استفاده کنیم.
اسماعیلی در ادامه در مورد پتانسیل‌های اکو نیز توضیح داد و گفت: در حال حاضر می‌توانیم از امکانات زیادی نظیر بانک سرمایه‌گذاری، بانک تجارت، کشتیرانی، ایرلاین، موسسه بیمه، موسسه فرهنگی و بنیاد اکو برای پیشبرد اهداف خود و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان استفاده کنیم. بر این اساس ما در فراکسیون اکو، 12 محور را درباره حوزه‌های فناوری و دانشگاهی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخشی از آن شامل جذب دانشجو از کشورهای عضو اکو، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه، ایجاد استانداردهای واحد، حمایت و ایجاد شتابدهنده‌ها، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و تشکیل دبیرخانه علمی دائمی اکو در ایران خواهد بود.
 

لینک کوتاه:

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25161/صندوق-نوآوری-بال-اصلی-دبیرخانه-دائمی-علمی-اکو-در-ایران-خدمات-صندوق،-تسریع-کننده-فعالیت-شرکت‌های-دان
بستن   چاپ