نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» برگزار می‌شود
دوشنبه 19 آبان 1399 - 09:59:22

ایران مراسم نیوز:  نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» گزیده‌ای از مجموعه فعالیت‌های هنرمندان با موضوع بیان مسائل روزآمد شهری و ارتباط مستمر با شهروندان به مدت 10 روز از 23 آبان ماه تا 4 آذرماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا به نمایش عمومی گذاشته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،حسین گنجی، معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در گفتگو با شهر، با تأکید بر اینکه هنر تنها زبان مشترک و همواره مورد پذیرش همه انسان هاست، بیان کرد: تکنولوژی و مدیوم‌های جدید تنها به گسترش و تاثیرگذاری آن افزوده است.هنرمندان بر همین مبنا در جامعه همواره دارای ارج و قرب بالایی هستند و صدایشان و پیامی که منتقل می‌کنند در هیاهوی خبری و رسانه‌ای این روزها دیده و شنیده می‌شود. او با بیان اینکه در میان رشته‌های هنری، هنرهای تجسمی، یکی از تاثیرگذارترین آنهاست، افزود: برای بیان مسائل روزآمد شهری و ارتباط مستمر با شهروندان چه زبانی بهتر از زبان هنر تا به گفت و گو بنشینیم و از طریق این زبان به یکدیگر نزدیک شویم. مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در طی سال گذشته دست به همکاری های مشترکی با هنرمندان زد و سوژه‌های بسیاری را در شهر به زبان هنر به میان شهر کشاند.
گنجی در ادامه بیان کرد: هنرمندانی با زبان عکس، نقاشی، گرافیک، تصویر سازی، اسکیس و کاریکاتور به بیان موضوعات مختلف شهری پرداخته و محل توجه بسیاری از شهروندان شدند. مجموع آثاری که حاصل کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها یا رویدادهای هنری حضوری و غیر حضوری بود که توسط جمال رحتمی، مرتضی آکوچیکیان، امیر حسین صدیق، اردشیر رستمی، بهروز داوری، کیوان مهرگان، فیروزه مظفری و بسیاری دیگر به اجرا در آمد و به اکران عمومی هم رسید. معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» توضیح داد: این نمایشگاه برآمده از این رویکرد و حاصل تلاش یک سال گذشته است که طی 10 روز از 23 آبان ماه تا 4 آذرماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا گزیده‌ای از مجموعه این فعالیت‌ها را به نمایش عمومی گذاشته است.
او ضمن اشاره به نمایش این مجموعه آثار در هفت گالری خانه هنرمندان در منظر عمومی و در یک قاب، گفت: خیلی از این آثار حاصل همین ایام کروناست، ایامی که گویا خیال تمام شدن ندارد. این ورکشاپ‌ها در دوران قبل از همه گیری کرونا شروع شد و شیوع این ویروس، نه تنها از روند آن جلوگیری نکرد که بدان شدت و قوت بیشتری بخشید و به صورت مجازی اجرای آنها پیگیری شد. مجازی بودن این اتفاق‌ها باعث شد تا بتوان از هنرمندان درجه یک کشور، فارغ از محل سکونتشان بهره برد. عاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان بیان کرد: امید است تا بتوان همچنان این رویکرد را ادامه داده و از دایره وسیع تری از هنرمندان که دغدغه‌ها و ایده‌های جذابی برای شهر دارند و می‌توانند گفت وگو بر سر مسائل شهر را به دایره وسیع‌تری از شهروندان بکشانند، بهره برد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25128/نمایشگاه-«تهران-از-منظر-هنرمندان»-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ