هزار و 44 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در همدان پرداخت شد
يکشنبه 18 آبان 1399 - 12:24:00

ایران مراسم نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: یک هزار و 44 میلیارد ریال تسهیلات با هدف حمایت از واحدهای صنفی آسیب‌ دیده از شیوع ویروس کرونا، به 9 هزار و 493 واحد متقاضی در استان پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،احمدتوصیفیان در تشریح جزییات پرداخت تسهیلات کرونا به واحدهای آسیب دیده، اعلام کرد: به منظور صیانت از اشتغال 12 هزار و 38 نفر در استان همدان، تاکنون برای 9 هزار و 493 فقره پرونده تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی از کسب و کارها، دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران و فعالان اقتصادی با انتخاب 14 رسته شغلی، از نیمه خرداد ثبت نام پرداخت تسهیلات حمایتی را آغاز کرد و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از نرخ سود 12 درصدی این تسهیلات خبر داد و گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه، به مدت 2 سال و تضمینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود، با ارائه سفته و معرفی ضامن و نیز سقف مبلغ سفته 1.5 برابر اصل سود تسهیلات است.

توصیفیان با اشاره به تسهیل دولت و بانک‌ها در دریافت تضمین و وثیقه این تسهیلات، خاطرنشان کرد: تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات 16 تا 48 میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات 48 تا 160 میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با 2 ضامن نیاز دارد، ادامه داد: برای وام 160 تا 200 میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و در دریافت تسهیلات بالاتر از 200 میلیون تومان، ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک و نیز ارائه وثیقه‌های متعارف ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: پنج هزار و 876 طرح با اشتغال 9 هزار و68 نفر و  مبلغ 895 میلیارد ریال در حال تکمیل مدارک و اخذ تسهیلات از بانک‌های استان هستند.

وی از بانک‌های عامل خواست با توجه به مهلت محدود باقیمانده پرداخت تسهیلات تا پایان آبان، در اخذ و تکمیل مدارک متقاضیان، نهایت همکاری لازم با متقاضیان را داشته باشند.

توصیفیان اضافه کرد: سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir برای ثبت نام مشاغل آسیب دیده از کرونا فعال است و متقاضیان می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و درخواست خود را تکمیل کنند.

اواخر اریبهشت امسال در پی بروز تبعات اقتصادی شیوع کرونا، سامانه کارا در کنار 2 بخش "اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر" بخش جدیدی را به نام "تسهیلات دوره کرونا" تعریف کرد که در مرحله نخست فعالیت، بر اساس داده‌هایی که در اختیار معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد به کارفرمایان مشمول پیامک ارسال شد تا صورت تایید، متقاضیان و کارفرمایان ثبت‌نام خود را در سامانه کارا آغاز کنند تا پس از ارسال اطلاعات آنها به بانک عامل، تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

 
 



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25111/هزار-و-44-میلیارد-ریال-تسهیلات-کرونا-در-همدان-پرداخت-شد
بستن   چاپ