مجلس از رونق کسب و کارهای استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند
سه شنبه 13 آبان 1399 - 10:12:50
ایران مراسم نیوز: دهمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه خودرو صبح امروز دوشنبه 12 آبان ماه با حضور 5 استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این رویداد با اشاره به ویژگی‌های توسعه بازار خودرو گفت: بازار خودرو بسیار گسترده است و مشاغل مختلفی چون تولید مواد اولیه، قطعه‌سازی برای خودرو، خدمات پس از فروش و تعمیرگا‌ه‌های خدمات دهنده در این حوزه فعالیت می‌کنند. در همین راستا استارت‌آپ‌ها می‌توانند به فعالان و تولیدکنندگان این حوزه و مشتریان خودرو خدمات ارائه کنند. ما نیز تلاش می‌کنیم تا کسب و کار آنها بیشتر رونق بگیرد. 
فیروزی ادامه داد: با وجود توسعه بازار خودرو نیاز به استفاده از فناوری نیز شدیدتر شده است و استفاده از کسب و کارهای فناورانه طیف بزرگی از مشاغل را پوشش می‌دهد که استفاده از استارت‌آپ‌ها می‌تواند این بازار را بیشتر توسعه دهد. 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد طرح‌های در حال تدوین در مجلس برای کمک به صنعت خودرو نیز گفت: کمیسیون صنایع در حال تدوین طرحی برای توسعه فعالیت خودروسازان در کشور است؛ در این طرح جامع ضمن حمایت از خودروسازان، مشتری‌مداری، داخلی‌سازی و توجه به محصولات داخلی در نظر گرفته شده است و اجرای این طرح آینده خوبی را برای صنعت خودرو فراهم خواهد کرد. همچنین برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها نیز «طرح دانش بنیان» در حال تدوین است که پس از اجرایی شدن استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا تحت حمایت بیشتر قرار می‌گیرند.
در ادامه رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه خودرو، محمدحسین رضوانیان، مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به موفقیت 40 درصدی استارت آپ‌های رویدادهای پیشین در جذب سرمایه‌گذار گفت: رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌‌آپی» برای جذب سرمایه بخش خصوصی به اکوسیستم نوآوری و تامین مالی استارت‌آپ‌ها، نتایج خوبی به همراه داشته است به‌طوری‌که از 6 استارت‌آپ ارائه کننده در اولین «دوشنبه استارت‌آپی» حوزه سلامت، 4 استارت‌آپ موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند. 
رضوانیان ادامه داد: تاکنون 12 تا 13 میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌های این رویدادها از بخش خصوصی تامین شده و 20 استارت‌آپ نیز در فرآیند نهایی شدن پروسه جذب سرمایه و نهایی شدن مذاکرات خود با سرمایه‌گذار هستند. فرآیند سرمایه‌گذاری زمان‌بر است و 40 درصد استارت‌آپ‌های دوشنبه‌های استارت‌آپی موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند.

لینک کوتاه:

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25011/مجلس-از-رونق-کسب-و-کارهای-استارت‌آپ‌ها-حمایت-می‌کند
بستن   چاپ