چرا در شرایط کرونایی دوسالانه سرامیک برگزار می‌شود؟
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:25:41

ایران مراسم نیوز: یازدهمین دوسالانه سرامیک قرار است از هشتم آبان ماه و در شرایطی که شمار ابتلایان به ویروس کرونا درحال افزایش است، برگزار شود؛ البته دبیر این دو سالانه با اعتقاد بر اینکه برگزاری این رویداد هنری می‌تواند برای شرایط روحی هنرمندان و مخاطبان خوب باشد، برگزاری این رویداد هنری را منوط به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی دانست. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

هیربد همت‌آزاد، دبیر یازدهمین دوسالانه سرامیک در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علل برگزاری این دوسالانه در روزهای کرونایی، خاطرنشان کرد: این روزها همه ما در شرایط سختی به سر می‌بریم. تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و این تروریسم اقتصادی که به ناحق بر مردم وارد شده، علاوه آسیب‌های مضاعف اقتصادی، عرصه را برای تمام مردم، علی‌الخصوص هنرمندان بسیار تنگ کرده است. از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا نیز شرایط روحی و اجتماعی مردم را نیز بسیار تضعیف کرده است. بنابراین مردم، در روزگار شیرینی به سر نمی‌برند و در این میان این وظیفه هنرمند و مسوولان هنری است که بتوانند اندکی شور و امید به جامعه برگردانند؛ چراکه نفس هنر و فرهنگ ایجاد شور و امید است. 

او با بیان این نکته که برگزاری دوسالانه سرامیک حتما با درنظر گرفتن کلیه پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، در این زمینه توضیح داد: چگونگی برگزاری دوسالانه با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ جان مردم که از همه چیز مهمتر است، موضوعی بود که در جلسات متعدد با مرکز توسعه هنرهای تجسمی و دبیرخانه دائمی انجمن‌ها به آن پرداخته شد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که مراسم افتتاحیه دوسالانه سرامیک به صورت مجازی و از طریق لایو اینستاگرام برگزار شود. در واقع مراسم افتتاحیه با حضور 15 نفر از مسوولان امر و با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود و هنرمندان و مخاطبان در روز افتتاحیه از طریق لایو و تماشای فیلم‌ها می‌توانند در این مراسم به صورت مجازی حضور داشته باشند. 

همت‌آزاد درباره شرایط بازدید از نمایشگاه دوسالانه سرامیک نیز اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت، روز و ساعت بازدیدشان را انتخاب کنند و با تهیه بلیت از نمایشگاه بازدید کنند. ظرفیت نمایشگاه نیاوران 200 نفر است، اما ما هر برای هر دو ساعت 30 نفر را قبول می‌کنیم. این ثبت نام فقط برای ساماندهی است و نیاز به پرداخت هزینه نیست.

دبیر یازدهمین دوسالانه سرامیک در پایان سخنانش یادآور شد: باید بتوانیم با این شرایط سخت مبارزه کنیم و شانه خالی نکنیم. وظیفه ما این است که این شور و امید را حداقل وارد خانواده هنرمندان کنیم. هنرمندی که آثارش به دوسالانه راه پیدا کرده است چه در افتتاحیه حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، حداقل می‌تواند یک شور و حال نسبی را در چنین شرایطی تجربه کند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24897/چرا-در-شرایط-کرونایی-دوسالانه-سرامیک-برگزار-می‌شود؟
بستن   چاپ