جشنواره کرونا به منظور حفظ پویایی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود
شنبه 3 آبان 1399 - 12:02:56
ایران مراسم نیوز: دبیر جشنواره «کرونا و آسیب‌های اجتماعی» در تشریح ایده برگزاری این رویداد گفت: لزوم حفظ پویایی جریان فرهنگی و هنری شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی و به طبع آن مشکلات اجتماعی، محرک برگزاری این رویداد است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،  حمیدرضا صالحیه یزدی دبیر این رویداد در تشریح طرح برگزاری این جشنواره به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، آسیب های اقتصادی و به طبع آن مشکلات اجتماعی چشمگیری را به همراه داشته است. از اولین قدمهای شروع این جشنواره و در جلسات نخست شورای سیاست گذاری، هدف از برگزاری این رویداد، حفظ پویایی جریانات فرهنگی و هنری در وضعیت فعلی و دلگرمی هنرمندان کشورمان، تعیین شد.
ی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش عکس، پوستر و تصویرسازی با محوریت موضوع کرونا و آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان، دانش آموزان و علاقمندان به عکاسی و گرافیک آزاد است. ثبت نام در این جشنواره از بیستم مهر ماه آغاز شده و آخرین زمان ارسال آثار 30 آبان ماه امسال خواهد بود.

جشنواره‌ها یکی از راه‌های ورود به دنیای حرفه‌ای است

دبیر جشنواره «کرونا و آسیب‌های اجتماعی» گفت: پیشنهاد من به علاقمندان به هنر به ویژه عکاسی و گرافیک این است که نگران انتخاب شدن یا نشدن آثار خود نباشند و هنر خود را عرضه کنند. یکی از راه های ورود به دنیای حرفه ای، حضور و دیده شدن در جشنواره ها است. با کسب تجربه در این گونه جشنواره های دانشجویی می توان پله های ترقی را یکی یکی طی کرد و به هدفهای بزرگتر رسید. بسیاری از هنرمندان بزرگ پیشرفت خود را از جشنواره ها شروع کردند و خود را به بالاترین سطوح جهانی رساندند.

مجموعه خانه مارلیک شهر تاریخی یزد با همکاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نظر دارند در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا که شرایط زندگی تمامی اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است جشنواره کشوری «کرونا و آسیب‌های اجتماعی» را در سه بخش عکس، پوستر و تصویر را برگزار کنند.

همچنین نمایشگاهی از آثار ارسالی به جشنواره، برگزار خواهد شد که زمان افتتاح آن هفدهم آذر و زمان اختتامیه آن بیست و سوم آذر ماه 99 خواهد بود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24794/جشنواره-کرونا-به-منظور-حفظ-پویایی-فرهنگ-و-هنر-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ