اختصاص 1 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیا‌ن‌ برای اخذ استانداردها در 6 ماهه اول 99
پنجشنبه 24 مهر 1399 - 08:48:20
ایران مراسم نیوز: همایش «تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، هم‌زمان با روز جهانی استاندارد با شعار «حفاظت از زمین با استانداردها» برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد عملکرد صندوق را در زمینه ارائه خدمات بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان تشریح کرد و گفت: ارائه خدمات بلاعوض صندوق نوآوری در زمینه استانداردها با 13 استاندارد آغاز شد و اکنون به 70 استاندارد مختلف رسیده است. در سال گذشته بیش از 500 میلیون تومان حمایت بلاعوض در زمینه اخذ استانداردها و تاییدیه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد و تنها در 6 ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد تومان خدمات و تسهیلات بلاعوض در زمینه اخذ استانداردها به این شرکت‌ها ارائه شده است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی میزان حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استاندارد را بیان کرد و گفت: برای اخذ خدمت بلاعوض استاندارد‌های صادراتی، تا سقف 150 میلیون برای بار اول و تمدید آن تا سقف 75 میلیون تومان تخصیص می‌یابد. همچنین برای استاندارد‌های تخصصی و سیستمی حمایت بلاعوض صندوق نوآوری برای بار اول تا سقف 40 میلیون و تمدید آن 20 میلیون تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: برای تاییدیه‌ها و مجوز‌های ملی نیز خدمات بلاعوض صندوق برای بار اول تا سقف 40 میلیون و برای تمدید آن تا سقف 15 میلیون تومان است.
دکتر ملکی‌فر در پایان درباره میزان عملکرد صندوق در ارائه خدمات بلاعوض استانداردها بر اساس طبقه‌بندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: بیشترین میزان استانداردهای اخذ شده در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و بعد از آن برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار است و کمترین استاندارد در زمینه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است.
تسهیلات سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت‌های دانش بنیان و فناور
در ادامه این رویداد دکتر مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از امکان استفاده پارک‌های علم و فناوری از تسهیلات ارزیابی انطباق کالاهای دانش بنیان خبر داد و گفت: فرآیندی که به ما اطمینان می‌دهد کالا یا خدمات از ویژگی‌های لازم چون ایمنی و عملکرد مورد تقاضا برخوردار است را ارزیابی انطباق می‌گویند؛ بر این اساس بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش بنیان در ارزیابی انطباق کالا‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که به زودی پارک‌ها و کالا‌های فناور نیز از تسهیلات ارزیابی انطباق برخوردار می‌شوند.
گفتنی است در ادامه این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان سوالات و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف استاندارد با مشاوران متخصص این حوزه مطرح کردند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24665/اختصاص-1-میلیارد-تومان-تسهیلات-بلاعوض-به-شرکت‌های-دانش-بنیا‌ن‌-برای-اخذ-استانداردها-در-6-ماهه-اول-99
بستن   چاپ