همایش بین‌المللی «ایفلا 2021» برخط برگزار می‌شود
شنبه 5 مهر 1399 - 08:49:35

ایران مراسم نیوز:  دوره آتی از همایش بین‌المللی فدراسیون انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) که امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد، سال 2021 به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،به گزارش مجله ادبی اکچوالیته، با توجه به لغو همایش سالانه ایفلا که قرار بود در ماه اوت (مرداد-شهریور 99) امسال برگزار شود، این همایش در سال 2021 به صورت برخط برگزار خواهد شد.

تصمیم به برگزاری برخط نسخه 2021 این همایش، با هدف پیشگیری از احتمال لغو آن به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شده است. به گفته متولیان فدراسیون انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) این تصمیم همچنین چالش‌های برگزاری حضوری این رویداد را برطرف کرده و امکان دسترسی به آن را برای تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

این نخستین بار در تاریخ 87 ساله برگزاری همایش ایفلا است که این رویداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

قبل از شیوع کرونا، همایش ایفلا در سال 2021 برای 19 تا 26 اوت (28 مرداد تا 4 شهریور 1400) برنامه‌ریزی شده بود اما هنوز تاریخی برای برگزاری نسخه مجازی آن اعلام نشده است.   

ایفلا یک سازمان مستقل، غیر دولتی، بین‌المللی، و غیرانتفاعی با ماموریت ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع رسانی، و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی کتابداری را ارائه کرد. مقر اصلی ایفلا، کتابخانه سلطنتی شهر لاهه ‌است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24279/همایش-بین‌المللی-«ایفلا-2021»-برخط-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ