نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در کابل گشایش یافت
سه شنبه 1 مهر 1399 - 15:42:55

ایران مراسم نیوز: بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان  در مراسم گشایش این نمایشگاه در سخنانی هدف از برگزاری آن را توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری با کشور همسایه افغانستان و انتقال دانش فنی به این کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،وی گفت: ایران با عبور از مرحله صدور کالا به کشورهای همسایه اکنون وارد فاز انتقال خدمات فنی – مهندسی و فناوری برای آنها شده است.
محمد یونس مومند معاون اتاق تجارت افغانستان هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در کابل اظهار کرد: در این نمایشگاه خدمات فنی مهندسی مخابراتی و صنایع وابسته به خدمات شهری، حمل و نقل رهنمایی و رانندگی و ماشین آلات به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز به ایرنا گفت : این نمایشگاه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و  تلاش ها بر این است که محصولات ایرانی به مشتریان افغان معرفی و روابط بین بازرگانان برای انعقاد قرارداد برقرار شود.

وی افزود: 100 غرفه در این نمایشگاه به نمایندگان بازرگانان ایران و افغانستان برای ارائه محصولاتشان اختصاص یافته است.

به گفته جوانمرد قصاب، نمایندگان 21 شرکت ایرانی در بخش خدمات شهری و 54 شرکت ایرانی دیگر در بخش خدمات فنی و مهندسی شامل برق، انرژی و مخابرات در این نمایشگاه حضور دارند.

طبق گزارش های رسانه ای، ارزش تجارت سالانه میان افغانستان و ایران به بیش از یک و نیم میلیارد دلار رسیده  و ایران سال گذشته به عنوان بزرگترین شریک تجارتی افغانستان بیشترین صادرات را به این کشور همسایه داشته است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24209/نمایشگاه-مشترک-تجاری-ایران-و-افغانستان-در-کابل-گشایش-یافت
بستن   چاپ