مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد قشم سفر کرد
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 16:37:29

ایران مراسم نیوز: مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استقبال، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تنی چند از مسئولان شهرستان قشم روز چهارشنبه از طریق اسکله شهید ذاکری وارد جزیره قشم شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مرتضی بانک در سفر یک روزه خود از طرح‌های در حال اجرا در حوزه‌های نفت، انرژی و شیلات قشم بازدید می‌کند و در آیین کلنگ زنی چند طرح عمرانی حضور می‌یابد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابتدای سفر خود، با حضور در حرم مطهر امامزاده سید مظفر(ع) قشم، باغبار روبی و گلاب‌پاشی، به شهیدان این جزیره ادای احترام کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23801/مشاور-رییس-جمهور-به-منطقه-آزاد-قشم-سفر-کرد
بستن   چاپ