معاونت امور نمایشگاهی شهرآفتاب
ایجاد پایانه‌های صادراتی در شهرآفتاب به کجا رسید؟
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 15:55:04

ایران مراسم نیوز: در دوران سرپرستی حسین مدرس‌خیابانی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، جلسات متعددی درباره رونق گرفتن صنعت نمایشگاهی در حضور وی و متولیان و فعالان صنعت نمایشگاهی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در یکی از این جلسات ادر واسط تیر امسال، مدرس‌خیابانی شهرآفتاب را مهم‌ترین و بهترین مجموعه نمایشگاهی در تمام کشور عنوان کرد و خواهان آن شد که این مجموعه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و با تمام توان در راستای رونق گرفتن صادرات کشور فعالیت کند. مدرس‌خیابانی همچنین خواستار ایجاد پایانه‌های صادراتی و گمرک تخصصی در نمایشگاه شهرآفتاب شد. حال و بعد از گذشت حدود دو ماه خبرنگار صمت سراغ معاونت امور نمایشگاهی شهرآفتاب رفته و آخرین وضعیت ایجاد پایانه‌های صادراتی در این مجموعه نمایشگاهی را از وی جویا شده است. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

ایجاد پایانه‌های صادراتی در شهر نمایشگاهی آفتاب

کامبیز معتمدوزیری در ابتدای این گفت‌وگو پیرامون آخرین اقدامات انجام‌شده درباره ایجاد پایانه‌های صادراتی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اظهارکرد: منتظریم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرآفتاب به‌عنوان یک پایانه صادراتی تعریف و شناسایی شود تا متعاقب آن اقدامات لازم از جمله گمرک‌های صادراتی و دیگر ابزاری که لازمه ایجاد یک پایانه صادراتی است در این مجموعه نمایشگاهی فراهم شود. تاکنون چندین جلسه نیز در این زمینه تشکیل شده، اما با وجود اعلام آمادگی شهرآفتاب هنوز ابلاغیه به این مجموعه نمایشگاهی داده نشده است. 
 وی در ادامه به تشریح چالش‌های موجود در صنعت نمایشگاهی پرداخت و گفت: درحال‌حاضر موضوع کرونا و محدودیت‌هایی که به تبع آن در تجمعات و همایش‌ها به وجود آمده است موجب شده نمایشگاه‌ها یا لغو شوند یا به تعویق بیفتند و به‌نوعی می‌توان گفت اقبالی که پیش‌تر بر این، برای تشکیل و حضور در نمایشگاه‌ها وجود داشت درحال‌حاضر وجود ندارد. گفتنی است مجموعه نمایشگاهی آفتاب از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و مشغول بازنگری در فرآیندها و شناسایی اطلاعات بازار است که در همین رابطه نیز جلسات خوبی با اتاق بازرگانی ایران برگزار شده که نتایج خوبی داشته است.


همکاری مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب با اتاق بازرگانی ایران

 معتمدوزیری افزود: نتیجه این جلسات انعقاد قراردادی با اتاق بازرگانی ایران بود که طی این قرارداد شهر آفتاب به‌عنوان یک ابزار و بازوی صادراتی با اتاق بازرگانی ایران همکاری خواهد کرد و اتاق ایران نیز از سوی دیگر با اطلاعاتی که از بازارهای صادراتی دارد ما را به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی‌تر و هدفمندتر سوق خواهد داد.
معتمدوزیری اظهارکرد: یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب این بوده که بتواند در کنار مجریان نمایشگاهی اقدام به برگزاری چند عنوان نمایشگاه کند که سرنوشت همه این برنامه‌ها به مهار کرونا گره خورده است و به مجرد اینکه این ویروس کنترل شود این برنامه‌ها نیز عملیاتی خواهد شد. اقدامات دیگری نیز برای انگیزه دادن به برگزارکنندگان نمایشگاهی انجام داده‌ایم که در همین راستا نمایشگاه‌های غیر از 4 روز را به شکل خاص و تعرفه‌های مناسب تعریف کرده‌ایم. تعرفه‌های شهر نمایشگاهی آفتاب را پلکانی کرده‌ایم تا از این طریق انگیزه بیشتری برای برگزارکنندگان ایجاد کنیم. 
معاونت امور نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا تقویم نمایشگاهی شهرآفتاب که پیش از شروع سال 99 بسته شده بود، دستخوش تغییر شود.


مهم‌ترین چالش صنعت نمایشگاهی

 معاونت امور نمایشگاهی شهرآفتاب در پایان کاهش تولید در کشور را مهم‌ترین چالش صنعت نمایشگاهی عنوان کرد و گفت: کاهش تولید به مولفه‌های اقتصادی گوناگونی مانند گرانی ارز و تحریم‌ها باز می‌گردد و از آنجاکه نمایشگاه‌ها ویترین کالاهای تولیدی هستند طبیعتا کاهش تولید موجب کم‌فروغ شدن نمایشگاه‌ها خواهد شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23776/ایجاد-پایانه‌های-صادراتی-در-شهرآفتاب-به-کجا-رسید؟
بستن   چاپ