نمایشگاه کتاب الجزایر مجازی شد
پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 10:10:18
ایران مراسم نیوز: جمال فوقالی مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و هنر الجزایر اعلام کرد تصمیم برای برگزاری مجازی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر که مهم‌ترین رویداد فرهنگی این کشور است در راستای تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گرفته شده است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،با توجه به نبود امکان برگزاری فیزیکی این رویداد فرهنگی که سالانه میزبان بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده است، وزارت فرهنگ الجزایر با مشورت ناشران به تصمیم نهایی مبنی بر برگزاری مجازی دوره سال 2020 رسیده است.
 
با این وجود، ناشران الجزایری پیش‌تر برگزار نشدن نمایشگاه کتاب الجزایر را بسیار مخرب توصیف کرده و معتقد بودند تنها راه بهبود اوضاع نشر در این کشور برگزاری این رویداد به صورت معمول است و در غیر این صورت عواقب قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. 

برنامه نسخه آنلاین نمایشگاه کتاب الجزایر هنوز نهایی نشده اما قرار است این رویداد شامل برگزاری نشست‌ها، گفت‌وگوها و میزگردهایی باشد. همچنین قرار است یک سامانه فروش آنلاین کتاب نیز درنظر گرفته شود، گرچه برخی ناشران معتقدند سامانه‌های آنلاین فروش با چالش‌های فراوانی همراه می‌شوند که یکی از دلایل آن سرعت ضعیف اینترنت است. 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر هرساله از انتهای ماه اکتبر تا اوایل نوامبر برگزار می‌شود. این نمایشگاه سال گذشته میزبان 1030 ناشر از 36 کشور جهان بود و بیش از یک میلیون نفر از آن دیدن کردند. 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23571/نمایشگاه-کتاب-الجزایر-مجازی-شد
بستن   چاپ