آغاز به‌کار نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس2020) در سنندج
شنبه 25 مرداد 1399 - 13:21:04

ایران مراسم نیوز: ،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در آئین آغاز به‌کار نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس2020) در این سخنرانی که به صورت مجازی پخش شد، گفت: برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه در شرایطی که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا است، در پارک فناوری پردیس این اراده وجود داشته که نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،افزود:طی چند سال اخیردر زمینه اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در بسیاری حوزه‌های فناوری پیشرفته از قبیل سلول‌های بنیادی، هوافضا و آی سی تی دارای زیست بوم نوآوری شده‌ایم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: امروزه اتفاقات خوبی در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رخ داده که از آن جمله می‌توان به تشکیل پنج هزار و 300 شرکت دانش بنیان، راه اندازی چندین هزار استارتاپ و شتابدهنده اشاره کرد.
ستاری ایجاد بیش از 40 پارک علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری و ایجاد نواحی نوآوری را از دیگر تحولات ایجاد شده در اکوسیستم نوآوری و فناوری دانست و ادامه داد: علاوه بر آن ما در حوزه‌هایی که زیست بوم فناوری نداشتیم، این فضا‌ها ایجاد شده که شامل زیست بوم‌های نوآوری در حوزه ICT، سلول‌های بنیادی و هوافضا می‌شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: نبود زیر ساخت‌های لازم برای توسعه اکوسیستم نوآوری ناشی از وضعیتی است که اقتصاد نفتی به کشور تحمیل کرده است، اقتصاد نفتی پدیده‌ای است که اعتماد به نسل جوان فعال را از ما می‌گیرد در آموزش‌های دانشگاهی باید به این مساله تاکید شود که دانشجویان درس می‌خوانند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: امروزه جهت گیری‌های دانشگاه‌ها به سمت حرکت در راستای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، با این تحولات فرهنگ عمومی در حال تغییر است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

ستاری افزود: امیدوارم که چهار روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشد و بتواند زمینه تبادل فناوری را میان بازیگران این عرصه فراهم کند. امیدوارم مذاکرات خوبی میان شرکت‌ها صورت گیرد


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23477/آغاز-به‌کار-نهمین-نمایشگاه-بین‌المللی-نوآوری-و-فناوری-اینوتکس2020-در-سنندج
بستن   چاپ