دومین رویداد ملی ایده‌پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع
پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 13:55:27

ایران مراسم نیوز: این رویداد با هدف شناسایی، شبکه‌سازی و افزایش دانش فنی افراد و گروه‌های دانش بنیان و حمایت و تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های آنها برای طراحی و ساخت نانو حسگرهای تشخیص سریع در کاربردهای مختلف پزشکی و غیرپزشکی در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،همترین حوزه‌های موضوعی رویداد شامل طراحی و ساخت انواع حسگرهای تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگرهای تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع غیر متعارف و حسگرهای تشخیص سریع ویروس کرونا است.
همچنین مهمترین هدف این رویداد راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه است که پژوهش‌های قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند و بستری برای هم‌افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور فراهم می‌کند. بر این اساس اساتید، دانشجویان، صاحب‌نظران و خبرگان علمی که در این حوزه فعالیت کرده و طی تحقیقات و پژوهش‌های خود به نمونه‌های آزمایشگاهی دست یافته‌اند می‌توانند طرح‌های خود را تا تاریخ 15 تیر ماه 1399 از طریق سایت شبکه پیشران به آدرسwww.fast-diagnostic.ir  به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.
طرح‌های دریافت شده برتر پس از ارزیابی علمی و تخصصی و همچنین بررسی قابلیت‌های نوآورانه ضمن بهره‌مندی از جوایز نقدی و حمایت‌های معنوی شبکه، در حضور سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط تیم فناور ارائه می‌شود. طرح‌های برگزیده ضمن دریافت گواهی تایید از حمایت‌های تجاری‌سازی شبکه نیز بهره‌مند می‌شوند.
جوایز این رویداد شامل معرفی گروه‌های برتر به پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دریافت گرنت پژوهشی و آموزشی و تدوین طرح توسعه کسب و کار، استقرار 5 تیم برتر در شتاب‌دهنده تخصصی نانو بیو سنسور، سرمایه‌گذاری صندوق زیست فناوری در سه طرح برتر، اعطای جوایز نقدی به گروه‌های برتر به ارزش 100 میلیون ریال و دریافت گواهی معتبر از ستاد توسعه زیست فناوری است.
لازم به ذکر است علاوه بر رویداد ملی ایده‌پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع، اولین مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور با حضور مدرسان تراز اول کشور نیز راه‌اندازی خواهد شد. در این مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور که به صورت سالانه برگزار می‌شود، دانشجویان با مفاهیم پایه نانوبیوسنسور، روش‌های طراحی و ساخت نانوبیوسنسورهای تشخیص سریع بر پایه موبایل و غیره آشنا می‌شوند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23313/دومین-رویداد-ملی-ایده‌پردازی-و-طراحی-و-ساخت-نانو-حسگرهای-زیستی-تشخیص-سریع
بستن   چاپ