راه اندازی هایپر مارکت محصولات تولیدی مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند
يکشنبه 22 تير 1399 - 13:47:56

ایران مراسم نیوز: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، بزرگترین هایپر مارکت محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور توسط شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند، در این منطقه راه اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،کمال رضایی با اشاره به تولید محصولات مختلف در شهرک های صنعتی مناطق آزاد کشور با استفاده از مواد اولیه وارداتی و یا موجود در کشور، اظهار کرد: این محصولات از کیفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردارند و با توجه به طیف گسترده و تنوع این محصولات امکان تامین اکثر نیازهای خانوارهای ساکن در این مناطق از طریق همین محصولات وجود دارد.

رضایی با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات، افزود: در بازدید از شهرک های صنعتی، تولیدی و صنایع فعال مناطق آزاد کشور، امکان انتخاب تولیدات آنها در راستای معرفی به کسبه و بازرگانان منطقه آزاد اروند برای استفاده از محصولات فراهم می شود.

وی تصریح کرد: با توجه نرخ بالای جمعیتی در اروند در مقایسه با دیگر مناطق آزاد کشور، به طور قطع نیاز به تامین کالای بیشتری از سوی تولیدکنندگان داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند یادآور شد: برای ورود و یا فروش محصولات تولیدی در مناطق آزاد کشور در دیگر مناطق نیاز به پرداخت های گمرکی و دیگر کسورات وجود ندارد که این مزیت در نهایت، هزینه تمام شده خرید برای شهروندان مستقر در این مناطق را کاهش می دهد.

رضایی اهمیت استفاده از محصولات و تولیدات را یادآور شد و گفت: در حال حاضر که واردات کالا، ثبت سفارش و تامین ارز با مشکل مواجه شده بایستی به جای واردات کالای کامل از دیگر کشورها، از محصولات تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه بر اهمیت اطلاع رسانی درباره محصولات و تولیدات مناطق آزاد و با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مقرر شد تا نخستین هایپر مارکت بزرگ از محصولات مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند راه اندازی و امکان معرفی و عرضه بیشتر محصولات تولیدی به شهروندان، گردشگران داخلی، خارجی و بازرگانان به منظور صادرات فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند اظهار کرد: محصولات تولیدی در اروند نیز بایستی به دیگر کسبه و بازرگانان مناطق آزاد کشور معرفی شوند تا با استفاده از ظرفیت این مناطق و وجود مرزهای ارتباطی با کشورهای همسایه نسبت به صادرات بیش از پیش این محصولات اقدام شود.

به گفته رضایی، این هایپر مارکت برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند و از طریق شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند و بر اساس موافقت مدیرعامل سازمان و با تخصیص فضای بسیار مناسب جهت راه اندازی یک فروشگاه دائمی با همکاری سرمایه گذاران راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم تا با برگزاری سلسله جلسات و برنامه ریزی های مختلف، کسبه و بازرگانان اروند را با محصولات تولیدی دیگر مناطق آزاد کشور آشنا کنیم و تولید کنندگان فعال را به فعالان این حوزه متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند یادآور شد: با توجه به اهمیت و سرعت فضای مجازی نسبت به ساخت یک نرم افزار کاربردی به صورت فروشگاه آنلاین و مجازی با بهره مندی از زبان های مختلف به منظور معرفی محصولات در مناطق آزاد کشور و همچنین خارج از کشور اقدام می شود.

رضایی گفت: به منظور تسهیل امر فوق و با هدف شناسایی محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور، به تازه گی از منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت بازدید شد.




http://iranmarasemnews.ir/fa/News/22844/راه-اندازی-هایپر-مارکت-محصولات-تولیدی-مناطق-آزاد-در-منطقه-آزاد-اروند
بستن   چاپ