حقوق‌بگیران مناطق آزاد شامل معافیت مالیاتی نمی‌شوند
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 11:08:56

ایران مراسم نیوز:  طبق حکم دیوان عدالت اداری، معافیت مالیاتی ماده 13 قوانین مناطق آزاد کشور شامل حقوق‌بگیران در این منطقه‌ها نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رییس دادگستری شهرستان قشم روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: از این رو تمام افراد مشمول این حکم  باید برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد حقوق و انجام تکالیف خوداقدام کنند.

مسعود رحمانی افزود: این افراد شامل مققرات فصل سوم از باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم، مواد 82 تا 92 می‌شوند.

طبق ماده 13 اصلاحی به تاریخ ششم خرداد ماه سال 1388 اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و داراییمعاف خواهند بود.

گفتنی است بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، تمام حقوق بگیران شامل کارمندان دولت و سازمان منطقه آزاد قشم و غیر آن که حقوق آن‌ها بیش از 30 میلیون ریال است، مشمول مالیات می‌شوند. حقوق کمتر از 30 میلیون ریال بر اساس قانون معاف از مالیات است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/21320/حقوق‌بگیران-مناطق-آزاد-شامل-معافیت-مالیاتی-نمی‌شوند
بستن   چاپ