نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» برپا می‌شود
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 13:22:18

ایران مراسم نیوز: مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی از برپایی نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» با ارائه 70 اثر از هنرمندان 27 کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از  روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی سید مسعود شجاعی گفت: بعد از اتفاق تلخ و ناگوار در آمریکا برای جورج فلوید که یک شهروند آمریکایی بود، یک پویش بین المللی به نام نمی‌توانم نفس بکشم برای اعتراض به نژادپرستی به راه افتاد. البته پیش از این، اتفاقات شبیه به این مورد در کشور آمریکا رخ داده بود متأسفانه توسط رسانه‌ها حمایت نشد و بازتاب رسانه‌ای کمی داشت.

وی افزود: همچنین آمار ویروس کرونا در این کشور نشان دهنده میزان بیشتر تلفات میان رنگین‌پوستان است.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به واکنش رئیس جمهور کشور آمریکا در این خصوص اشاره کرد و گفت: واکنش رئیس جمهور آمریکا در مورد قتل جورج فلوید حرکت خصمانه‌ای بود که خشم مردم آمریکا خصوصا سیاه پوستان را بر انگیخت و هم اکنون نیز درحال تظاهرات در سطح خیابان‌ها هستند. این اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که مردم معترض وارد کاخ سفید شدند. این اتفاق مورد توجه قرار گرفت و نیاز به یک واکنش سریع در سطح بین المللی برای اعلام این اعتراض بود و بهترین زبان برای گفتن این اعتراض زبان کاریکاتور است.

وی اضافه کرد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص از هم پاشی دولت آمریکا و اشاره به قتل آن شهروند آمریکایی، مقرر شد یک نمایشگاه با عنوان نمی‌توانم نفس بکشم در سطح بین المللی برگزار شود که تا کنون از 27 کشور در این رویداد شرکت کردند و بیش از 70 اثر از هنرمندان بین المللی به دبیرخانه این رویداد در حوزه هنری انقلاب اسلامی ارسال شده است.

شجاعی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه آثار ارسال شده ساعت 11 صبح چهارشنبه 21 خرداد 99 در محوطه بیرونی گالری‌های حوزه هنری برپا خواهد شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/21201/نمایشگاه-کارتون-«نمی‌توانم-نفس-بکشم»-برپا-می‌شود
بستن   چاپ