افزایش مقاومت میکروبی با مصرف خودسرانه آ‌نتی‌بیوتیک
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 10:20:42

ایران مراسم نیوز: مصرف خودسرانه آ‌نتی‌بیوتیک و فروش آزاد و بدون نسخه آن در داروخانه‌ها به مقاومت میکروبی دامن زده که آزمایشگاه در شناسایی و مدیریت عفونت بیمارستانی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، میرمجید مصلایی، نایب رئیس سابق انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی ارتقاء خدمات آ‌زمایشگاهی با اشاره به مطلب بالا گفت: مهمانان و سخنرانان خارجی این کنگره از کشورهایی مانند، کانادا، ترکیه، هلند، انگلیس،‌ آفریقا، آمریکا،‌ ایتالیا، فرانسه و آلمان که جمعا حدود 16 نفر هستند.
وی افزود: در حوزه بین‌الملل این کنگره خوشبختانه توانستیم حمایت‌های علمی چندین انجمن معتبر بین‌المللی از جمله IFCC ، انجمن بیوشیمی ترکیه، انجمن بیماری‌های عفونی اروپا و انجمن آزمایشگاه‌های اروپا EFLM را جلب کنیم.
آزمایشگاه بالینی و مسئولیت‌پذیری،‌ تعهد اجتماعی،‌ آزمایشگاه بالینی و پیوند اعضاء، آزمایشگاه بالینی و آلرژی، آزمایشگاه بالینی و علت‌شناسی ناباروری مردان و آزمایشگاه بالینی و ژنتیک از محورهای این کنگره است.
کنگره بین‌المللی ارتقاء خدمات آ‌زمایشگاهی، 29 فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه 1398، در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، با حضور پزشکاه، اساتید و صاحب نظران برجسته برگزار می‌شود./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/2120/افزایش-مقاومت-میکروبی-با-مصرف-خودسرانه-آ‌نتی‌بیوتیک
بستن   چاپ