از رتبۀ اصفهان در طرح بهارانۀ کتاب تا برگزاری نمایشگاه کتاب
جمعه 9 خرداد 1399 - 13:34:27

ایران مراسم نیوز: معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر که اصفهان در طرح بهارانۀ کتاب، رتبه دوم را از نظر تعداد کتاب و رتبه سوم را از نظر میزان فروش کسب کرده است، در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان نیز توضیحاتی را بیان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، اصغر مختاری اظهار کرد: طرح «بهارانۀ کتاب» از 20 تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه 1399  به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور اجرا شد و استان اصفهان نیز با شرکت 84 کتاب‌فروشی در آن حضوری فعال داشت.

وی ادامه داد: 132 هزار و 419 نسخه کتاب به مبلغ 14 میلیارد و 512 میلیون و 357 هزار و 894 ریال در طرح بهارانۀ کتاب اصفهان فروش رفت که اصفهان را حائز رتبۀ دوم از نظر میزان کتاب و رتبۀ سوم از نظر میزان فروش کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح پاییزۀ کتاب که سال 1398 اجرا شد، ما با 69 کتاب‌فروشی و 33 هزار و 750 عنوان کتاب حضور داشتیم و میزان فروش نیز حدود 357 میلیون تومان بود. این مقایسه نشان می‌دهد که اصفهان در طرح بهارانۀ کتاب 99 هم از نظر تعداد کتاب و هم از نظر میزان فروش رشد بسیار خوبی داشته است.

مختاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزار شدن یا نشدن نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: ما مشغول انجام مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای برپایی این نمایشگاه هستیم، چنان‌که گویی کرونایی وجود ندارد اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری و سنجیدن شرایط و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌توانیم نتیجه قطعی را اعلام کنیم. اگر خدای ناکرده تا آن زمان همچنان درگیر کرونا بودیم روی برگزاری مجازی و یا روش‌های دیگر تمرکز خواهیم کرد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/21090/از-رتبۀ-اصفهان-در-طرح-بهارانۀ-کتاب-تا-برگزاری-نمایشگاه-کتاب
بستن   چاپ