در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر مطرح شد
ایجاد پل ارتباطی گفت و گو هنرمندان و گروه انتخاب کنندگان
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 13:00:59

ایران مراسم نیوز:  قصد باز شدن باب گفت‌وگو میان هنرمندان و گروه انتخاب کنندگان آثار را داریم و حتماً به دبیران آینده هم نتایج این اتفاق را می‌گوییم.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نادر برهانی مرند، دبیر سی و هفتمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر در نشست خبری این جشنواره که در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد، با اشاره به مطلب بالا گفت: 142 نمایش ایرانی در بخش‌های مختلف در جشنواره‌ی تئاتر فجر شرکت دارند و در بخش "به علاوه فجر" 10 سالن خصوصی حضور دارند. همچنین سه بخش نمایشگاهی پوستر، عکس و اسناد تئاتر پس از انقلاب تدارک دیده شده که در فرهنگستان هنر برپا می‌شود. البته دبیر جشنواره اشاره کرد که هنوز از جزییات نمایشگاه اسناد مطلع نیست.
دبیر جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر افزود: امسال بخش بین الملل جشنواره بسیار اقتصادی برگزار می‌شود و همه هنر ما این بود که با وجود شرایط اقتصادی آن را حذف نکنیم.
برهانی درباره اعمال فشارهایی برای نپذیرفتن برخی از آثار گفت: به حرف من اعتماد کنید. ما سال مشکل داری را داشتیم و داریم.‌ نمی‌توانم با دوستانی که کارشان به صورت علمی رد شده تک‌تک صحبت کنم و صددرصد پشت رای داوران می‌ایستم. من یک عقبه هنری دارم که آن را معامله نمی‌کنم و در این جایی که هستم بخاطر وجه هنری آن است. اما برای رد شدن برخی آثار هیچ فشاری از جایی نبوده و من نگران بی اخلاقی هایی هستم که رخ می‌دهد. 
همچنین در این نشست، سعید اسدی، مدیر بخش بین الملل جشنواره‌ی تئاتر فجر، از حضور کشورهای نروژ، فرانسه، فنلاند، سوریه، بلژیک، آلمان، مجارستان، گرجستان، رومانی، لبنان و آذربایجان برای شرکت در این بخش معرفی کرد. البته در بین این‌ها، نمایشی از کوشک جلالی از آلمان و نمایشی از ایران و سوریه، تولیداتی از کارگردانان ایرانی یا محصول مشترک با ایران است.
وی افزود: در تداوم جشنواره‌های گذشته، امسال براساس آنچه در دنیا مرسوم است یک «شو کیس» (showcase) با حضور مهمانانی از کشورهای نیجریه، ژاپن، بلژیک، روسیه و سایر کشورها برگزار می‌کنیم. همچنین اسدی، برپایی نشستی از تئاتر معاصر ترکیه را از دیگر بخش‌های این جشنواره معرفی کرد تا از این طریق تئاتر این کشور معرفی شود./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/2046/ایجاد-پل-ارتباطی-گفت-و-گو-هنرمندان-و-گروه-انتخاب-کنندگان
بستن   چاپ