جشن‌های گلریزان با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شوند
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 16:46:33

ایران مراسم نیوز: رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان ها به عنوان یکی از اولویت های پیش روی قوه قضائیه، گفت: لازم است که معین های اقتصادی از باب مسئولیت اجتماعی که دارند، در زمینه کمک به آزادی مددجویان جرائم غیرعمد همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، "یدالله موحد" صبح امروز 31 فروردین ماه در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: در شرایط کنونی با وجود وضعیت فوق العاده ناشی از بیماری کرونا بسیاری از مددجویان جرائم غیرعمد در مرخصی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که فضای امسال برای برگزاری جشن های گلریزان با فضای سال های قبل کاملا متفاوت است، تاکید کرد: در این رابطه باید به دنبال تجربیات و راهکارهای جدید باشیم تا کمک های مردمی برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد محقق شود.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که بهره مندی از فضای مجازی یکی از راهکارهای پیش رو است اما به یقین نمی تواند تاثیری به مانند جشن های گلریزان را داشته باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن های گلریزان با حضور حداقلی خیران و با رعایت  فاصله اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای پیش رو به شمار می رود.

موحد با اشاره به این مطلب که جلسات حضوری با خیران در ماه مبارک رمضان را باید با حفظ فاصله اجتماعی ادامه داد، گفت: این همایش ها باید به صورت محدود به منظور تقدیر از خیران برگزار شود.

وی بر انجام کارهای تبلیغی و تشویقی در رابطه با خیران ستاد دیه نیز تاکید کرد و گفت: توسعه فعالیت های رسانه ای و فرهنگی برای جلب و افزایش کمک های خیران در راستای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد از زندان های استان نیز باید دنبال شود که در این راستا باید کمیته ای برای انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی در ستاد دیه مرکز استان کرمان تشکیل شود که اقدامات این حوزه را به صورت مستمر پیگیری کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که بر اساس پیش بینی های موجود در پساکرونا با افزایش ورودی پرونده ها به مراجع قضائی روبرو خواهیم بود، گفت: در دوران قبل از کرونا در هر ماه 50 هزار پرونده تعیین تکلیف می شده است که تلاش  می شود با برنامه ریزی از تاخیر در رسیدگی به پرونده ها جلوگیری شود تا با تورم پرونده ها روبرو نشویم.

موحد با تاکید بر این مطلب که قوه قضائیه در حال برنامه ریزی برای مدیریت وضعیت پساکرونا است، ادامه داد: امیدواریم در این زمینه با مجاهدت قضات و کارکنان، توفیقات لازم حاصل شود.

وی یادآور شد: در دوران وقوع کرونا به شکل جدی به دنبال تامین امنیت زندان ها بوده ایم و با تدابیر انجام شده در کرمان بحمدالله مشکلی در این رابطه نداریم.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19686/جشن‌های-گلریزان-با-حفظ-فاصله-اجتماعی-برگزار-می‌شوند
بستن   چاپ