نماینده مجلس شورای اسلامی
خواستار برپایی نمایشگاه دائمی معادن در استان سمنان شد
شنبه 30 فروردين 1399 - 13:02:59

ایران مراسم نیوز: نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خواستار برپایی نمایشگاه دائمی معادن در استان سمنان شد و افزود: نمایشگاه دایمی معادن می‌تواند علاوه بر معرفی ظرفیت معادن استان، بیش از پیش زمینه نمایش توانمندی‌ها و فرآوری‌های استانی و فرآوری های ملی و بین المللی و جذب سرمایه گذاران و افزایش بازدید گردشگر از استان را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، دکتر احمد همتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به تنوع بالای معدنی در این استان خاطرنشان کرد: استان سمنان ذخائر معدنی بسیار زیادی داشته و مدیران خوبی نیز در این زمینه در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت عظیم در استان، استفاده بیشتری شود.

وی با اشاره به مشکلات کشور در فروش نفت بر لزوم توجه بیشتر به پتانسیل بالای معدنی در استان‌های مختلف و از جمله استان سمنان تاکید و اضافه کرد: فرآوری محصولات معدنی در استان می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد عظیمی از مواد کانی مهم در استان سمنان وجود دارند، ادامه داد: با توجه به تردد جمعیت بالایی از محورهای استان و با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور در استان‌های همجوار این استان واقع شده ، وجود نمایشگاه دایمی معادن در استان ضروری است.

وی خواستار برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان کشوری در مورد معادن استان و بیان نقاط قوت و ضعف در زمینه معادن استان شد و گفت: باید از این سرمایه عظیم بهره بیشتری گرفته شود.

همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی استان سمنان، گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان از جمله «سلیستین» و «زئولیت»نیاز به فرآوری دارند و نباید کنار گذاشته شوند.

وی کمبود آب و برخی زیرساخت‌ها را از جمله مشکلات حوزه معدن در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به این بخش می‌تواند به تولید و اشتغال استان رونق بیشتری ببخشد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19667/خواستار-برپایی-نمایشگاه-دائمی-معادن-در-استان-سمنان-شد
بستن   چاپ