گشایش یازدهمین جشنواره تجسمی فجر
چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 17:06:51

ایران مراسم نیوز: آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و هنرمندان عرصه های مختلف هنرهای تجسمی در تالار ایران فرهنگستان هنر آغاز بکار کرد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سعید اسلام زاده به عنوان مجری این برنامه در ابتدای این مراسم گفت: امسال جشنواره تجسمی فجر معطوف به یک مکان نیست ورنگ و بوی جشنواره در جای جای شهر رنگ قرمز پوستر این جشنواره را دیده می شود. امسال همچنین تمامی رشته ها با رنگ ها و فرم های مختلف در کنار هم نشستند و حاصل چهار ماه فعالیت فخر هنر تجسمی ایران شد.
ابراهیم حقیقی، دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به هجم زیاد کاری در این مدت گفت: جای خوشحالی است که پس از تشکیل شورا فرصتی ایجاد شد که هنرمندان در کنار ما قرار گرفته و با تمامی مشکلات پیش رو وظایف را به نحو احسن پذیرفته و انجام دادند.
وی افزود: تلاش کردیم با قرار دادن گالری های خصوصی در این رویداد از حضور هنرمندان صاحب نام بهره مند شویم.
او از مسابقه ‌جشنواره با اسم «طوبای زرین»، نمایشگاه «پلاک 40»، اجرای بخش «سینمای تجسمی»، نمایشگاه «عکس روزهای انقلاب»، بخش «چهارسوی هنر»، ‌دستاوردهای انتشارات هنرهای تجسمی با عنوان «نمایه چهل»، نمایشگاهی از آثار محفوظ در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «چهل نمایشگاه، چهل شهر»، بخش ‌نمایشگاه طراحی با عنوان «طراحی به مثابه نقد» در کنار نشست‌های ‌تخصصی و پژوهشی جشنواره با عنوان «کجا ایستاده‌ایم» با حضور منتقدان و پژوهشگران به عنوان برخی از برنامه های این رویداد و بخش های مختلف این جشنواره نام برد./4


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1907/گشایش-یازدهمین-جشنواره-تجسمی-فجر
بستن   چاپ