گزارش اختصاصی از همایش رونمایی از «هرمس» اولین پروژه شبکه علمی بر بستر بلاکچین
شنبه 14 دي 1398 - 16:24:34

ایران مراسم نیوز: همایش بزرگ رونمایی از «هرمس» اولین پروژه شبکه علمی بر بستر بلاکچین نهم دی ماه 98 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، «هرمس» که یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری دانش بر پایه شبکه اتریوم بلاکچین و IPFS و محصول شرکت سیتکس است، در زمان رونمایی با استقبال زیادی از سوی خبرگان، اساتید دانشگاه‌های مختلف، دانشجویان و فعالان صنعت بلاکچین قرار گرفت.

عنوان رویداد:
همایش رونمایی از «هرمس» اولین پروژه شبکه علمی بر بستر بلاکچین

تاریخ برگزاری
09/10/1398

زمان برگزاری
13 الی 16

محل برگزاری
سالن همایش مطهری دانشگاه تربیت مدرس 

برگزارکننده
شرکت سیتکس

مجری برگزاری

یسناهمایش

شرکت کنندگان در همایش
230 نفر

سخنرانان
6 سخنران شامل: دکتر امیدعلی مسعودی دانشیار و مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه سوره، مهندس داود فرج زاده مدیر فناوری شرکت EMEW کانادا، دکتر صادق دری نوگورانی استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه بلاکچین دانشگاه تربیت مدرس، مهندس حجت عباسی، مدیرعامل شرکت اینتلاویژن، مهندس حسین قریب، مدیرعامل شرکت سیتکس و مهندس بنیامین عباسی، مدیر فنی شرکت سیتکس

در ادامه بخشی از صحبت‌های مدعوین در همایش را درخصوص محصول «هرمس» می‌خوانیم:

دکتر امیدعلی مسعودی دانشیار و مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه سوره: در دانشگاه ها نیازمند سرعت انتقال دانش هستیم و در این راستا محصول «هرمس» کار بزرگی انجام داده است. نکته حائز اهمیت این است که پیش از بلاکچین کمتر شاهد حقوق مالکیت معنوی بودیم اما خوشبختانه در این پروژه اطمینان و درآمد را شاهد هستیم.
مهندس داود فرج زاده مدیر فناوری شرکت EMEW کانادا: محصول «هرمس» انحصارطلبی کمپانی‌هایی که در حوزه علمی مشخص شده، درآمدزایی داشته اند را شکسته است و اگر دامنه علمی کشور روی این موضوع سرمایه گذاری کند «هرمس» این پتانسیل را دارد که در عرصه جهانی شناخته شود و در آینده موفقیت های بیشتری کسب کند.
دکتر صادق دری نوگورانی استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه بلاکچین دانشگاه تربیت مدرس: تاکنون ایده در حوزه بلاکچین زیاد مطرح شده که متاسفانه در حد ایده مانده است اما اکنون محصولی ایجاد شده که میتوان با آن ارتباط گرفت و مهمترین وجه تمایز آن کاربرپسند بودن محصول است.
سپهر محمدی رییس هیئت مدیره انجمن بلاکچین: فناوری بلاکچین، فناوری تحول آفرین است و محصول «هرمس» در حوزه اسناد علمی بسیار موثر است و در این راستا میتواند از بلاکچین عمومی ایرانی هم استفاده کند تا هزینه ها کاهش یابد.
حسینی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس: در این همایش ایده‌ها و کاربردهای قشنگی از بلاکچین را دیدم که قبلا به ذهن خودم نرسیده بود و خوشبختانه در این همایش با فضا و ایده های جدیدتری آشنا شدم.

گفتنی است این همایش علاوه بر حمایت و مشارکت دانشگاه تربیت مدرس، استقبال علاقه مندان، سخنرانی های اساتید دانشگاهی و متخصصین این حوزه، با پوشش خبری گسترده و همراهی بیش از 20 خبرنگار از خبرگزاریها، سایت های خبری، سایتهای اشتراک ویدئو، روزنامه ها و حمایت رسانه ای پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز برگزار شد.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/18092/گزارش-اختصاصی-از-همایش-رونمایی-از-«هرمس»-اولین-پروژه-شبکه-علمی-بر-بستر-بلاکچین
بستن   چاپ