برپایی نمایشگاه ایرانشناسی در آتن
شنبه 6 بهمن 1397 - 16:37:22
ایرنا

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه ایرانشناسی در قالب فیلم، نقاشی، پرتره اقوام و معماری ایرانی در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالن مرکز فرهنگی و هنری ماتالاس در آتن پایتخت یونان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این نمایشگاه بیش از 95 قطعه عکس و نقاشی از هنرمندان ایرانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این نمایشگاه با همکاری و مشارکت "موسسه مانا هنر ایرانی" و مرکز فرهنگی و هنری ماتالاس برپا شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

در حاشیه این نمایشگاه نیز هر روز یک فیلم سینمایی ایرانی برای یونانیان علاقه مند به هنر سینمایی ایران به نمایش گذاشته می شود.

علی محمد حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و هنر دوستان یونانی برگزار شد، گفت: هنر به عنوان یک جریان زنده و پویا، روایتگر راستین از تلاش آگاهانه انسان های فرهیخته ای است که با نبوغ و ذوق به کشف و شهود دنیای درون خود و هستی می پردازند.

وی افزود: بالندگی، توسعه و رشد هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی شگفت انگیز و الهام بخش است و امروز شما شاهد آثار زیبایی از نقاشی ها و پرتره های هنرمندان ایرانی هستید که با هدف شناخت بیشتر و توسعه روابط فرهنگی و دوستی بین دو ملت بزرگ و صاحب تمدن ایران و یونان عرضه شده اند.

حسین سیفی هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: هنر سخنی از دل و روح انسان ها است و عشق به انسانیت و دوستی همنوعان از مشخصات هنر است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی برای شناخت متقابل و انتقال پیام دوستی ملت ایران و یونان است که بیش از دو هزار سال سابقه ارتباط و تعامل با یکدیگر داشته اند.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، رییس مرکز فرهنگی و هنری ماتالاس و جمعی از اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1782/برپایی-نمایشگاه-ایرانشناسی-در-آتن
بستن   چاپ