هنرمندان توانیاب؛
کسب مقام برتر جشنواره ملی «همام» توسط هنرمند اشنویه‌ای
سه شنبه 3 دي 1398 - 15:40:11

ایران مراسم نیوز: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: «شورش نصیری» هنرمند معلول و سریعترین نقاش اسیا مقام برتر کشوری را در نخستین جشنواره ملی هنری همام (ویژه هنرمندان توانیاب) کسب کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،حسن حسن‌‍زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: نخستین جشنواره «همام» ویژه آثار برتر هنرهای تجسمی هنرمندان توانیاب سه‌شنبه 26 آذرماه در فرهنگستان هنر و با حضور یکهزار و 150 هنرمند اول دی ماه افتتاح شد.

وی افزود: این مسابقات در حوزه هنرهای تجسمی، معرق، میناکاری، منبت، نقاشی، طراحی مینیاتور و .. برگزار شد که در نهایت 165  اثر به عنوان اثار برتر انتخاب شدند که در بین آنها اثر هنری «شورش نصیری» نیز موفق به کسب لوح زرین شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقات آثار متنوعی ارایه شد که با رای هیئت داوران افراد برتر در اولین جشنواره ملی همام ویژه هنرمندان توانیاب انتخاب شدند.

«حسن زاده» با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان توانیاب فرصت یافتند بخشی از توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند افزود: هدف از برگزاری جشنواره «همام»، هم‌افزایی و مشارکت «سمن»ها و نمایش توانمندی معلولان و ایجاد نشاط در جامعه معلولان بود.

شورش نصیری که لقب سریعترین نقاش آسیا را داردتاکنون موفق به کسب 257 مقام کشوری و آسیایی شده است.

در قالب برگزاری این جشنواره یکهزار و 150 هنرمند معلول در کل کشور شناسایی شده و از میان آثار آن‌ها، 800 اثر به داوری رسید که پس از داوری اولیه، 159 اثر حائز حضور در نمایشگاه و رقابت نهایی شد که برگزیدگان روز دوم دی در تالار شمس معرفی و تقدیر شدند.

از 28 استان (60 شهر) شرکت‌کننده در این جشنواره وجود داشت که 30 درصد آن‌ها آقایان و 70 درصد خانم‌ها بودند؛ کوچکترین شرکت‌کننده از اهواز با 12 سال و بزرگترین شرکت‌کننده از کردستان با 66 سال بود.

بنابه اعلام مسوولان این جشنواره، آثار حاضر در این نمایشگاه 100 درصد به سود هنرمندان فروخته خواهد شد، قیمت‌گذاری توسط خود هنرمندان انجام شده و تمام عواید فروش به خود هنرمند می‌رسد.

 
 



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17711/کسب-مقام-برتر-جشنواره-ملی-«همام»-توسط-هنرمند-اشنویه‌ای
بستن   چاپ