در نشست کمیته فرش استان مرکزی مطرح شد؛
رونق صادرات فرش نیازمند برندسازی در عرصه جهانی
پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 12:17:20
مهر
ایران مراسم نیوز: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: رونق صادرات صنعت فرش، نیازمند برندسازی و جذب بازارهای هدف است و بایستی در این حوزه نگاه جهانی و معطوف به آینده داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سید مهدی مقدسی در نشست کمیته فرش استان مرکزی در اراک بیان کرد:: تفاوت نرخ ارز باید در امر صادرات در حوزه هایی همچون صنعت فرش مورد استثنا قرار گیرد و موضوع پیمان سپاری در این رابطه برداشته شود تا صادرات فرش رونق یابد.
نوی افزود: در رابطه با قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی و به تبع هنرمندان عرصه فرش باید روند اجرای آن در استان بررسی شود که البته در این زمینه تعداد افراد بیمه شده باید با میزان تولید همخوانی و رابطه معنادار داشته باشد.
مقدسی بیان کرد: وضعیت بازار فرش جهان با ورود برخی کشورها طی چند سال اخیر تغییر کرده و ما در این زمینه قطعا نیاز به برندسازی و جذب بازار هدف داریم، وگرنه در صادرات فرش موفق نمی شویم.
این نماینده ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها و شرکت در نمایشگاه های فرش کشورهای مختلف، بستری برای معرفی فرش ایران است که بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برنامه ریزی های انجام شده در سال های اخیر، خروجی موفقی در حوزه صادرات فرش را به دنبال نداشته و باید اقدامات اصولی در این زمینه انجام پذیرد.
مقدسی تصریح کرد: معرفی ظرفیت تولید فرش کشور از موضوعاتی است که باید بر آن تمرکز کرده و برندسازی را دنبال کنیم و همچنین نظارت اصولی بر کیفیت فرش های صادراتی داشته باشیم و هر فرشی با هر کیفیت صادر نشود.  / 3



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1762/رونق-صادرات-فرش-نیازمند-برندسازی-در-عرصه-جهانی
بستن   چاپ