یادداشت خبرنگار؛
تکنولوژی به در و پنجره ها نزدیکتر می شود
چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 17:12:14
ایران مراسم نیوز: معماری یک ساختمان تا میزان زیادی به شکل و نوع ساخت در و پنجره و صنایع وابسته، متکی است. «پنجره » محل تامین نور، دید و تهویه و «در» نیز محل ورود و خروج ساکنان آن است از این رو با چنین نقشی هرگز از ساختمان حذف شدنی نیست و این اهمیت کار فعالان این حرفه را نشان می دهد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، وقتی به یک ساختمان نگاه می کنیم و قصد داریم صاحب آن شویم بعید است به زیبایی و طرح ساخت در و پنجره آن بی تفاوت باشیم. زیبایی یک ساختمان تا میزان زیادی به در و پنجره آن وابسته است از این رو معماران برای جذابیت بخشیدن به ساختمان نسبت به انتخاب در و پنجره محل زندگی دقت و وسواس زیادی از خود نشان می دهند.
در صنعت ساختمان سازی و معماری ایران، انتخاب و طراحی در و پنجره جایگاه ویژه ای دارد. نوع معماری ملی، سنتی و اسلامی ایران به طرز ماهرانه ای از در و پنجره ای متکی بر سنت، تعالیم و اقلیم مناطق بهره می گیرد. حتی در و پنجره مساجد و مکانهای زیارتی با رنگ آمیزی ویژه خود از این صنعت استفاده می کند. پنجره هایی که قسمت بالای آن با قوس و شکل نیم دایره ای طراحی می شود و در سایر قسمت ها نیز این مدل در جای مناسب خود مورد استفاده قرار می گیرد. اما در طراحی در و پنجره و صنایع وابسته، طراحان ما براساس نیاز روز از تکنولوژیهای روز و نوآوری غافل نشدند و در دوره های مختلف از آن بهره مند شدند. این استفاده از نوآوری فقط مختص به طراحان ایرانی نبوده بلکه معماران و طراحان سایر کشورها نیز از طراحی مهندسان ایرانی استفاده کرده اند.
بهره گیری از نوآوری در تولید در و پنجره و صنایع وابسته، تحولات زیادی در این صنعت بوجود آورده است. این تحولات علاوه بر زیبایی، به مساله مقاومت و استحکام و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی ادامه پیدا کرده است. امروزه یکی از بحث های اصلی بهینه سازی سوخت، استفاده از در و پنجره هایی است که تمام این ویژگی ها را داشته باشد. طراحی پنجره های دوجداره که از دهه های قبل مرسوم شده است یکی از این تحولات بوده است.
با اینحال صنعت در و پنجره و صنایع وابسته همچنان برای زیبایی بیشتر، کاهش مصرف سوخت و استحکام، نیازمند طراحی متناسب با محیط است. بهره گیری از تکنولوژی روز و ارتباط و تعامل موثر با مهندسان و سازندگان در و پنجره یکی از ضرورت های این صنعت است.
دهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره و صنایع وابسته فرصتی است که مهندسان و طراحان این صنعت بیش از پیش با نوآوری ها و تکنولوژیهای این صنعت که با حضور شرکت های بین المللی برگزار می شود، آشنا شوند. این نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با حضور بیش از 300 شرکت  داخلی و خارجی برگزار می شود. افزایش حجم مبادلات بازرگانی، بازاریابی و فروش در و پنجره، دسترسی بیشتر به بازارهای داخلی و خارجی و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان باید در این همایش 4 روزه مورد توجه بانیان آن قرار گیرد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1756/تکنولوژی-به-در-و-پنجره-ها-نزدیکتر-می-شود
بستن   چاپ