مدلسازی اطلاعات ساختمان (BMI)؛
همایش مدلینگ اطلاعات ساختمان در کیش
پنجشنبه 28 آذر 1398 - 15:40:33

ایران مراسم نیوز: همایش مدلینگ اطلاعات ساختمان در کیش با همت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات کیش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی پنجشنبه 28 آذردر جزیره کیش، مرکز همایش های بین المللی کیش، سالن رازی برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مدلسازی اطلاعات ساختمان (Building Information Modeling)  که از آن به عنوان “فناری بیم” نیز یاد می‌شود، فناوری است که در آن به کمک ایجاد یک مدل مجازی سه‌بعدی، کلیه اطلاعات هندسی، فنی، زمانی، مالی و اجرایی پروژه به صورت یکپارچه و طبقه‌بندی شده در یک پایگاه داده قرار می‌گیرد.

در این سامانه کلیه ذینفعان پروژه شامل مدیران و کارشناسان مجموعه مشاوران، پیمانکاران، کارفرمایان می‌توانند با بهره‌برداری از این مدل غنی اطلاعاتی المان محور، فرایندهای طراحی، ساخت، نظارت و بهره‌برداری از پروژه را در طول چرخه حیات پروژه به صورت یکپارچه و هماهنگ مدیریت نمایند.

فناوری بیم (BIM) یکی از ابزارهای فرآیند مدیریت طرح و ساخت مجازی پروژه‌ها (VDC) است، که به کلیه عوامل پروژه کمک می‌کند تا قبل از اجرای واقعی پروژه، کلیه مشکلات و ریسک‌های فنی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ای پروژه را شناسایی کرده و با انجام هماهنگی‌های به موقع و کار تیمی یکپارچه، پروژه را به صورت روان و موفق مدیریت کنند.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17519/همایش-مدلینگ-اطلاعات-ساختمان-در-کیش
بستن   چاپ