هفته پژوهش؛
رئیس پژوهشگاه ICT درمحل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تقدیر شد
پنجشنبه 28 آذر 1398 - 13:22:36

ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در این مراسم از رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت مشارکت این پژوهشگاه در ساخت ربات رسا، ربات ویژه ناشنوایان تقدیر شد.

در این نشست در حضور مسئولان اجرایی و پژوهش، 10 ایده برتر رویداد الگوی جامع همکاری دانشگاه ها با جامعه و صنعت و همچنین میزگردی با عنوان "طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت" ارائه شد.

در این میزگرد، محمدزاده (معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت)، اولیا (معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو)، هاشمی (معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، جلالی (رئیس مرکز پژوهش های مجلس)، فرهاد امیری (رئیس موسسه آموزش و تحقیقات وزارت دفاع) و تجریشی (معاون محیط زیست انسانی و سازمان حفاظت از محیط زیست) به ضرورت ها و باید ها و نبایدهای مسیر پژوهش و توجه به ابعاد کاربردی شدن آنها اشاره کردند.

همچنین در پایان این مراسم از برترین های پژوهشی و از اندیشمندان و مسئولان تقدیر شد.

ربات رسا یکی از پروژه هایی بود که به علت بهینه سازی آن توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری این نهاد پژوهشی با دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان یکی از برترین ها معرفی و از وحید یزدانیان (رئیس پژوهشگاه ICT) تقدیر شد.

این ربات برای ناشنوایان طراحی و در تعامل با پژوهشگاه بهینه سازی شد تا مورد استفاده کاربردی این گروه از معلولان قرار گیرد.

ربات رسا در دو شکل مکانیکی و نرم افزاری در حال طی کردن مراحل صنعتی شدن است.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17506/رئیس-پژوهشگاه-ICT-درمحل-نمایشگاه-دستاوردهای-پژوهش-و-فناوری-تقدیر-شد
بستن   چاپ