با تهیه 52 قطعنامه جدید؛
کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی به کار خود پایان داد
يکشنبه 3 آذر 1398 - 22:24:19
ایران مراسم نیوز: کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی سال 2019 (WRC-19) که با حضور هیئت‌هایی از 144 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، پس از چهار هفته به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در این کنفرانس که پس از چهار سال مطالعه روی آخرین فناوری‌ها و نیازهای آتی خدمات مختلف حوزه ارتباطات رادیوئی برگزار شد؛ تغییرات لازم در مقررات بین‌المللی ارتباطات رادیوئی اعمال و 52 قطعنامه جدید تهیه و 82 قطعنامه موجود اصلاح شد.

شناسائی و تخصیص باندهای فرکانسی لازم برای تسهیل بکارگیری نسل پنجم موبایل در محدوده امواج میلی‌متری، تصویب قطعنامه و توصیه‌نامه‌های لازم برای هماهنگ‌سازی باندهای فرکانسی به صورت منطقه‌ای و جهانی برای ارتباطات رادیوئی در صنعت حمل و نقل ریلی و تصویب مقررات جدید در خصوص روند بکارگیری و استقرار شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله دستاوردهای کنفرانس جهانی ارتباطات 2019 بود.

علاوه بر این؛ تصویب قطعنامه افزایش قابلیت حق دسترسی مساوی به منابع طیف فرکانسی کمیاب و نقاط مداری توسط کشورهای در حال توسعه از دیگر مصوبات این کنفرانس بود.

کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی، هر چهار سال یکبار و با دستور کار مشخص در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و گروههای مطالعاتی بخش ارتباطات رادیوئی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) از هم‌اکنون موظف به مطالعه درخصوص دستور کار کنفرانس سال 2023 است.

در کنفرانس 2019، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حضور داشت.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/16511/کنفرانس-جهانی-ارتباطات-رادیوئی-به-کار-خود-پایان-داد
بستن   چاپ