هیچکس حق تصرف مراتع را ندارد
يکشنبه 30 دي 1397 - 18:11:49
ایلنا

ایران مراسم نیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر کسی به مراتع تجاوز کند حکم قلع و قم داده می‌شود و هیچ کس حق تصرف ندارد در رابطه با مشکلات نهاده‌های دامی هم نهادها تفکیک بین دام عشایری و شهری قائل می‌شوند که اصلا درست نیست ما با محدود کردن روستاها، روستائیان را با مشکل مواجه کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آ‌بخیزداری کشور در نشست مشترک کمیسیون مشترک اتاق تعاون ایران گفت: کل مراتع کشور در اختیار منابع طبیعی است و هر سیل و اتفاقی که در این زمینه رخ بدهد به این سازمان بازمی‌گردد. منابع طبیعی به انفال معروف است که اراضی مرتبط با امام زمان محسوب شده و تحت تسلط حکومت اسلامی است که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و سازمان جنگل‌ها در بحث واگذاری‌ها به موجب قانون به عنوان نماینده دولت درگیر آن هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:  ما در هر بخشی که بخواهند از مراتع استفاده کنند اگر با این نگاه که این عرصه کشور باید بتواند حیات کشور را تامین کند پیش برویم آن را حفظ خواهیم کرد قرار نیست بدون استفاده این مراتع را حفظ کنیم اما باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی افزود: اگر کسی به مراتع تجاوز کند حکم قلع و قم داده می‌شود و هیچ کس حق تصرف ندارد در رابطه با مشکلات نهاده‌های دامی هم نهادها تفکیک بین دام عشایری و شهری قائل می‌شوند که اصلا درست نیست ما با محدود کردن روستاها، روستائیان را با مشکل مواجه کرده‌ایم. اتحادیه مراتع اگر برای تولید نهاده و علوفه به قرق نیاز دارند ما حاضریم مراتع را در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: ما معتقدیم در بحث گردشگری و نمایشگاه‌ها کمی مشکل و نقص داریم ما باید به سمت نمایشگاه‌هایی برویم که مشارکت‌های مردمی در آن وجود داشته باشد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1646/هیچکس-حق-تصرف-مراتع-را-ندارد
بستن   چاپ