مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد عنوان کرد
نقش نمایشگاه‌های کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی
دوشنبه 20 آبان 1398 - 19:16:34
ایران مراسم نیوز: مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان عصر روزشنبه 18 آبان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان)، محمدمهدی احمدی (مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، یار محمدیان (مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان)، مرتضی ثابت‌قدم (نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان)، قدر الله نوروزی (شهردار اصفهان)، حیدر قاسمی (معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان)، فروغی (رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان) و جمعی از مسئولان استان و دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اصفهان برگزار شد.
محمدمهدی احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: نمایشگاه‌های استانی کتاب می‌تواند در جریان‌سازی‌های فرهنگی تأثیرگذار باشد، زیرا مردم استان‌ها را با تازه‌های نشر آشنا می‌سازد و در همین راستا کمک به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
او در ادامه گفت: بایستی از تمام بودجه‌های استان مانند بودجه‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌شده کمک گرفت و آن را در حوزه کتاب صرف کرد، زیرا کتاب یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است و اگر بودجه‌ای برای بهداشت و نظافت محیط در نظر گرفته‌شده می‌توان بخشی از آن را در حوزه کتاب هزینه کرد.
احمدی در خصوص ارتباط کتاب با کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: انسان مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی می‌داند که تخریب محیط‌زیست یک فاجعه است. مصرف و هزینه‌کرد بودجه در حوزه فرهنگ و کتاب‌خوانی قابل توجیه است. جامعه‌ای بافرهنگ است که از محیط‌زیست خود حفاظت و از تخریب اموال عمومی نیز خودداری ‌کند و علاوه بر این موارد امنیت اخلاقی و اجتماعی را رعایت کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که به فضیلت اخلاقی برسد قطعاً ثمره جامعه بافرهنگ است. ایجادکننده و تضمین‌کننده این فرهنگ در محتوای کتاب‌ها نهفته است و هزینه‌کرد بودجه‌ها برای کتاب یک توجیه عقلانی و منطقی دارد، لذا نمایشگاه‌های استانی کتاب می‌تواند در اصلاح همه ابعاد جامعه تأثیرگذار باشد و باعث ایجاد یک جامعه متعالی و رشدیافته شود.
احمدی با اشاره به شاخصه‌های توسعه فرهنگی گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی و علمی در جامعه، موضوع کتاب و مطالعه است. توسعه فرهنگی و علمی زمانی تحقق می‌یابد که جامعه با کتاب رابطه منطقی پیدا کند و فرهنگ کتاب و کتابت به معنای واقعی تحقق یابد.
مدیرکل دفتر وزارتی در پایان سخنان خود سه عامل را برای ارتباط منطقی جامعه با کتاب برشمرد و گفت: اصلاح نگاه به کتاب، نگاه به کتاب به‌عنوان یک فضیلت و برند علمی و فرهنگی و ایجاد رابطه منطقی با کتاب سه عاملی هستند که اگر در جامعه تحقق پیدا کنند، قطعاً جامعه به سمت کتاب‌خوانی حرکت می‌کند و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از تاریخ 18 تا 23 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/16130/نقش-نمایشگاه‌های-کتاب-در-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی
بستن   چاپ