ساخت پلاسکوی جدید بدون پروانه ساختمانی
شنبه 29 دي 1397 - 12:45:22
ایران مراسم نیوز

ایران مراسم نیوز: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با وجود عدم صدور پروانه، ساخت پلاسکوی جدید آغاز شده است گفت: این ساختمان تا مهر 99 به پایان خواهد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمد سعیدی‌کیا در مراسم «تجلیل از آثار منتخب مسابقه طراحی پلاسکوی جدید» گفت: زمانی که این حادثه اتفاق افتاد، روز پنج شنبه بود و من در ایرانشهر بودم و در همان روز کمیته پیگیری در بنیاد مستضعفان تشکیل شد؛ روز شنبه در محل حادثه حاضر شدم و اعلام کردم «ظرف دو سال پلاسکوی جدید را خواهیم ساخت»، اما باید پروانه صادر می‌شد تا اقدام به ساخت و ساز می‌کردیم.

وی با بیان اینکه 14 دستگاه در موضوع پلاسکو دخیل بوده‌اند که بنیاد مستضعفان تنها یکی از این دستگاه‌ها است، ادامه داد: پس از شکل‌گیری مقدمات، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت مسائل حقوقی این موضوع را کنار گذاشته و به عنوان اجرای خواسته‌ ملی و خواسته‌ کسبه‌ پلاسکو، ساختمان جدید را بسازد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: در طول این مدت، بیش از 51 جلسه با مسئولان مختلف دولتی، میراث فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران و استانداری تهران تشکیل دادیم در نهایت شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کرد که طراحی ساختمان پلاسکوی جدید باید با برگزاری مسابقه ملی، به رقابت گذاشته شده و انتخاب و اجرا شود. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان اقدام به رفع تعارض از پارکینگ مجاور ساختمان پلاسکو، مشهور به پارکینگ اکبر کرد و این پارکینگ به مالکیت بنیاد مستضعفان درآمد، اما مانع دیگری وجود داشت که شهرداری اعلام می‌کرد باید طبق طرح تفصیلی این منطقه از تهران، ساختمان پلاسکوی جدید حداکثر 7 طبقه ساخته شود.

وی با بیان اینکه همچنان پروانه ساختمانی پلاسکو صادر نشده است، اظهار داشت: علی‌رغم عدم صدور پروانه در مهرماه 97 کار را آغاز کردیم تا در مهرماه 99 ساختمان را به کسبه تحویل دهیم. همچنین این توافق‌نامه در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز به تصویب رسیده است

تکمیل پلاسکو جدید تا مهر 99

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز در این مراسم گفت: عملیات گودبرداری پلاسکو جدید تا پایان امسال به اتمام می‌‌رسد و تلاش می‌کنیم تا مهر ماه 99 ساختمان جدید پلاسکو تحویل کسبه شود.

حسن کاری افزود: پس از بروز این اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان در محل پروژه حضور یافت و در آن بازدید قول داد پلاسکو را دو ساله می‌سازیم. بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود، اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از 7 طبقه نمی‌داد، میراث فرهنگی هم به دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از 4 طبقه مجوز نمی‌داد.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: در مجموع در این فضا جلسات مکرری برگزار شد، اواخر پاییز 96 تفاهمی بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و دادستانی انجام شد تا پلاسکو 10 طبقه ساخته شود اما میراث فرهنگی مجدداً موافقت نکرد.

کاری تصریح کرد: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را بر عهده گرفت، جلسات مکرر بین نهادهای ذیربط برگزار شد و بالاخره 22 اردیبهشت ماه 97 بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکوی جدید انجام شد.

وی گفت: 27 شهریور 97 شورای تأمین استان این توافق را تصویب کرد و 31 شهریور 97 کمیسیون ماده 5 آن تصویب شد و در نهایت مقرر شد، از اول مهر ماه پروژه آغاز شود که گودبرداری در این حوزه آغاز شد.

کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکوی جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال 98 قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود. /3

 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1613/ساخت-پلاسکوی-جدید-بدون-پروانه-ساختمانی
بستن   چاپ