سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد:
برگزاری ششمین کنفرانس تغییر منطقه‌ای اقلیم
سه شنبه 14 آبان 1398 - 11:30:00
ایران مراسم نیوز: ششمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم توسط سازمان هواشناسی کشور در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ششمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم در تاریخ 27 آبان 1398 توسط سازمان هواشناسی کشور در شهر تهران برگزار خواهد شد. 
تغییر اقلیم یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عصر حاضر در نیل به توسعه پایدار است. این موضوع یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بشر در دوره حاضر و آینده برای کشور است. بنابراین لازم است همکاری‌های بین‌المللی در زمینه شناخت پیامدها و روش‌های سازگاری و کاهش اثرات آن صورت پذیرد.
یش‌بینی مخاطرات اقلیمی ازجمله سیل، خشکسالی، سرمازدگی و غیره.. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دست‌یابی به فن‌آوری‌های نوین و دانش روز برای افزایش صحت و دقت پیش‌بینی‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای علمی بشر می‌باشد. ششمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم باهدف بحث و تبادل‌نظر و ارائه راهکار در خصوص این موضوعات ازجمله  سیل، مخاطرات جوی و اقلیمی، خشکسالی، گردوغبار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از تغییر اقلیم برگزار می‌شود. سازمان هواشناسی کشور به‌عنوان مرجع ملی هیئت بین‌الدولی تغییر اقلیم در ایران طی سال‌های اخیر مبادرت به برگزاری 5 دوره کنفرانس منطقه­ای تغییر اقلیم طی سال‌های 1375 تا 1394 نموده است که مورد اقبال بسیاری از اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی شد. در ششمین کنفرانس منطقه­ای تغییر اقلیم، تجربیات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی توسط محققین موردبحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت. محورهای این کنفرانس به شرح زیر است:
پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیل و مخاطرات جوی و اقلیمی
اثرات تغییر اقلیم و آسیب‌پذیری ناشی از سیل، خشکسالی و سایر مخاطرات اقلیمی
توان اقلیمی، توسعه پایدار و تاب‌آوری
سازگاری و کاهش پیامدهای زیان‌بار تغییر اقلیم
آثار و آسیب‌پذیری اجتماعی و اقتصادی ناشی از تغییر اقلیم

    http://iranmarasemnews.ir/fa/News/15838/برگزاری-ششمین-کنفرانس-تغییر-منطقه‌ای-اقلیم
    بستن   چاپ