40 رایزن وزارت خارجه مهمان دستاوردهای نانویی کشور
سه شنبه 25 دي 1397 - 11:37:32
ایران مراسم نیوز: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی میزبان 40 نفر از رایزنان وزارت امور خارجه برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای نانویی کشور و همچنین تبیین استراتژی توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری نانو بود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو این معاونت علمی در جلسه ای با حضور 40 نفر از رایزنان وزارت امور خارجه با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت این ستاد در خصوص چشم‌انداز آینده فناوری نانو افزود: به‌ موجب سند چشم‌انداز 10 ساله دوم در راستای گسترش کاربرد فناوری نانو پیش‌بینی‌شده که جمهوری اسلامی ایران تا سال 1404 دو درصد از بازار جهانی در حوزه فناوری نانو را در اختیار داشته باشد به همین منظور برای صادرات سالانه یک میلیارد دلار تا سال 1404 هدف‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه راه ترسیم شده حجم صادرات محصولات نانویی در سال 1396، نزدیک 4.62 میلیون دلار و در سال 95، بیش از 5.36 میلیون دلار بوده‌است که نشان دهنده رشد دوبرابری صادرات در سال گذشته است.
سرکار ادامه داد: پارسال 49 کشور، میزبان محصولات نانوی ایرانی بوده‌اند و با تفکیک قاره‌ای کشورهای واردکننده محصولات نانویی ایران‌، آسیا با 3.88درصد و اروپا با 2.10 درصد بالاترین سهم و قاره‌های دیگر، سهمی کمتر از یک درصد دارند. بنابراین بیشترین مشتریان نانومحصولات ایران در آسیا واروپا قرار دارند.
رایزنان وزارت امور خارجه در ادامه این نشست از نمایشگاه محصولات فناوری نانو در محل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی بازدید کرده و با محصولات، تجهیزات و شرکت‌های نانویی آشنا شدند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1565/40-رایزن-وزارت-خارجه-مهمان-دستاوردهای-نانویی-کشور
بستن   چاپ