به مناسبت دهمین سال تاسیس انجمن آموزش مهندسی ایران؛
تدوین ده نوآوری در آموزش مهندسی
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 09:56:56

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به مناسبت دهمین سال تاسیس انجمن آموزش مهندسی ایران و گرامی داشت ده سال تلاش در راه بالندگی، طرح مطالعاتی ده نوآوری در آموزش مهندسی توسط دکتر عباس بازرگان، رئیس کمیته ارزشیابی آموزش مهندسی انجمن تدوین و اجرا شد.
انجمن آموزش مهندسی ایران به مناسبت گرامیداشت دهمین سال تأسیس خود درسال 1398، سلسله اقداماتی را برنامه ریزی و به اجرا در آورده است. یکی از این اقدامات، تدوین واجرای طرح مطالعاتی ده نوآوری در نظام مهندسی در سطح بین المللی بوده است. این طرح توسط دکتر عباس بازرگان، رئیس کمیته ارزشیابی آموزش مهندسی انجمن به اجرا درآمد و گزارش آن آماده شد. در این گزارش ده نوآوری که در کشورهای موفق در زمینه آموزش مهندسی به انجام رسیده است، توصیف شده اند.
نوآوری در آموزش مهندسی باعث می‌شود که نظام آموزش مهندسی با اطمینان، نسبت به فراهم آوردن دروندادها و فرایندهای مرتبط برای تربیت مهندسان توانمند و نیز پژوهشگران مهندسی، باتوجه به نیازهای ملی و استانداردهای ی بین المللی، اقدام نماید. بدین سان، نظام آموزش مهندسی می‌تواند دانشجویان رشته‌های مهندسی را برای روبرو شدن با پیچیدگی‌های دنیای در حال تحول آماده سازد. انتظار آن است که علاقه مندان به پیشرفت نظام آموزش مهندسی ایران در بخش دولتی و غیر دولتی، نسبت به شناسایی بیشتر این نوآوری‌ها بکوشند و در عمل آنها را برای بهبود کیفیت نظام یاد شده به کاربرند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/15549/تدوین-ده-نوآوری-در-آموزش-مهندسی
بستن   چاپ