بهمن حسین زاده؛
افزایش 18 نمایشگاه در سال 98 / حضور ویژه ایران در اکسپو 2020 دبی
جمعه 29 شهريور 1398 - 08:52:36
ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
 رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد نمایشگاه های ایرانی در سال 98 با وجود تحریم های ظالمانه 18 عدد رشد داشته است.


بهمن حسین زاده با حضور در برنامه "با همستان" شبکه تلویزیونی جام جم گفت: سالانه 660 نمایشگاه تجاری در ایران برگزار می شود که برگزاری 90 عدد آن بر عهده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران است.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران فرصت ویژه ای برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد کرده تا حضور ویژه ای در اقتصاد داشته باشند، اعلام کرد: به همین دلیل تعداد نمایشگاه های داخلی ایران در سال جاری 18 عدد افزایش یافته است.

حسین زاده به حضور ایران در اکسپو 2020 دبی اشاره کرد و افزود: اکسپو بزرگترین رویداد جهانی پس از جام جهانی فوتبال و المپیک ورزشی است که هر 5 سال یکبار برگزار می شود. اکسپوها قدمت زیادی دارند چنانکه امیر کبیر صدر اعظم ایران در زمان ناصرالدین شاه از طریق درج اعلانی در روزنامه " وقایع اتفاقیه " از صاحبان صنایع و مشاغل مختلف درخواست کرد که در نمایشگاهی که در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شد و به عنوان اولین اکسپوی جهانی محسوب می گردد شرکت کرده و کالاهای خود را در آن به نمایش بگذارند.

وی یادآور شد: اکسپو در خاورمیانه برای نخستین بار در سال 2020 در دبی برگزار می شود و ایران هم در این رویداد حضور ویژه ای خواهد داشت. ایران در این اکسپو در زوم تحرک قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران به بازدید 25 میلیون نفر از اکسپو 2020 دبی اشاره کرد و گفت: فرهنگ غنی ایرانی و صلح طلبی ایرانی ها در این رویداد به نمایش گذاشته می شود و توانمندی های ایران را به این 25 میلیون نفر نشان خواهیم داد.

وی یادآور شد: 6 ماه فرصت داریم در اکسپو به معرفی محصولات و خدمات ایرانی بپردازیم و در 2 هزار متر غرفه های ایرانی حضور خواهند داشت که 400 متر مربع از این فضا در اختیار تجار ایرانی قرار خواهد داشت.

حسین زاده از برنامه ریزی ایران برای میزبانی از اکسپوهای آینده خبر داد و عنوان کرد: در این رابطه ایران داوطلبی خود را به ستاد اکسپو اعلام کرده است.

وی از ایرانی های خارج از کشور خواست تا در اکسپو 2020 دبی به معرفی توانمندی های خود بپردازند و اعلام کرد: در این رابطه شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از هموطنان خارج از کشور حمایت های لازم را انجام می دهد.

حسین زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت به همراه قوای دیگر در کنار مردم و تحت تدابیر مقام معظم رهبری با همدلی یکدیگر برای خروج از بحران تحریم ها اقدام کند.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/13204/افزایش-18-نمایشگاه-در-سال-98-حضور-ویژه-ایران-در-اکسپو-2020-دبی
بستن   چاپ