تنوع فرهنگی فرصتی برای توسعه ی سبد صادراتی کشور
شنبه 26 مرداد 1398 - 15:44:00
ایران مراسم نیوز: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز؛محمدحسین الوند، سردبیر این پایگاه خبری در  رابطه با برگزاری چهارمین دوره از نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای تنوع بخشیدن به سبد صادراتی کشور دانست و گفت:


در کشور ما تنوع فرهنگی در کنار انسجام ملی یکی از مهم ترین شاخص های توسعه سیاسی کشور به شمار می رود و باید حداکثر استفاده لازم از این پتانسل بی نظیر برای توسعه ی بخش های اقتصادی،فرهنگی و سیاسی انجام بگیرد.

در دنیای امروز کمتر کشوری را می توان سراغ گرفت که از تنوع قومی و جمعیتی برخوردار نباشد و یکی از دغدغه های اساسی کشورهای مزبور دستیابی به یکپارچگی سیاسی و وحدت سرزمینی است، که یکی از راه های دستیابی به یکپارچگی سیاسی، افزایش سطح مشارکت اقوام در مدیریت سیاسی و اقتصادی کشور است.

در کشور ما خوشبختانه به دلیل در هم تنیدگی های قومی و مذهبی چنین مشکلی وجود ندارد اما همچنان نباید از دخیل کردن توانمندی های ملی در توسعه ی کشور غافل شد.

از جمله مهم ترین استفاده هایی که میتوان از این تنوع فرهنگی کرد تنوع بخشیدن به سبد صادراتی کشور است.

ما شاهد ان هستیم که ایران به هیچ وجه سبد صادراتی وسیعی ندارد و مهندس مودودی ریاست سازمان توسعه تجارت هم بارها در جلسات و نشست ها به این مسئله اشاره داشته اند.

بنابراین انتظار میرود که مسئولین دولتی و همچنین برگزارکنندگان هدف اصلی خود را ایجاد یک هاب اموزشی و توانمندسازی برای صادرات توانمندی ها قرار دهند.

متاسفانه شاهد ان هستیم که گاهی مقوله ی نمایشگاه تنها به یک شوی رسانه ی و تجاری محدود می شود که از درون تهی و شکننده باقی می ماند.

درخواست اصلی از مسئولان ذی ربط این است که نمایشگاه را نه جایی برای یک گردش چند دقیقه ای در میان خیل عکاسان و همراهان بلکه موقعیتی استراتژیک برای توسعه ی سیاسی و اقتصادی کشور بدانند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/11649/تنوع-فرهنگی-فرصتی-برای-توسعه-ی-سبد-صادراتی-کشور
بستن   چاپ