صنعت اسباب بازی عنصری کلیدی در تربیت کودکان
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 17:53:54
ایران مراسم نیوز:  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز؛ محمدحسین الوند، سردبیر این پایگاه خبری در خلال برگزاری نمایشگاه مادر، کودک و نوزاد ، صنعت اسباب بازی را عنصری کلیدی برای تربیت کودکان دانست و از عدم مشارکت نهاد های فرهنگی ذیربط در نمایشگاه مادر و کودک ابراز تاسف کرد و گفت:


امروزه اسباب‌بازی به عنوان یکی از عناصر اصلی و کلیدی تربیت کودکان است، بر همین اساس روز به روز گروه‌های مختلف تحصیل‌کرده‌ دانشگاهی یا شرکت‌های دانش‌بنیان به موضوع اسباب‌بازی ورود می کنند. همچنین کمک‌های معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری در کنار حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باعث شده موضوع اسباب‌بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

امروزه شاهد استفاده ی حداکثری غرب از ابزار مهندسی فکری و فرهنگی هستیم .

در کشور ما سالیان سال با رویکرد گاردگیری های کینه توزانه نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده شده و کمتر شاهد نگاهی کارشناسی در این زمینه بوده ایم اما بالاخره در چند سال اخیر با ورود شرکت های استارتاپی و نو اندیش در حوزه های مختلف موجی تازه از حرکت فرهنگی شکل گرفته که مسلما صنعت اسباب بازی یکی از مهم ترین این حوزه هاست.

در این میان با وجود مشکلات اقتصادی شدید از جمله بالا بودن قیمت مواد اولیه ی با کیفیت و اقلب وارداتی و مشکلاتی از این دست میتوان گفت که شاهد رویش های خوبی بوده ایم.

اما با توجه به پتانسیل کشور برای ورود قدرتمند در صنعت اسباب بازی همچنان نیازمند تحرکات و جهش های بیشتری هستیم به نحوی که میتوان گفت با توجه به گنجایش بالای خلاقیت و تولید سبک فرهنگی در کشوری همچون ایران باید انتظار غلبه ی حداکثری این کشور بر بازار های جهانی را داشته باشیم که البته تا رسیدن به این مرتبه راه درازی را در پیش داریم.

سردبیر این پایگاه خبری افزود:

وقتی زیرساخت‌های لازم برای شناساندن اهمیت این صنعت و همچنین فرهنگ سازی برای عموم مردم درباره ی انرا نداشته باشیم صنعت اسباب‌بازی لنگ می‌زند و دچار خلاء می‌شود.

از جمله فرصت های مناسب برای تحقق اینچنین زیر ساخت هایی ایجاد نمایشگاه های تخصصی است که همچنان بلاتکلیف باقی مانده و در چنین شرایطی انتظار میرود که مسئولین ذیربط از حداقل امکانات موجود همچون توجه ویژه به زیرساخت های از پیش تثبیت شده ای همچون نمایشگاه ماد، نوزاد و کودک داشته باشند و اسباب حضور فعالان نواندیش و کارشناسان حوزه ی اسباب بازی را در این نمایشگاه فراهم کنند که این امر میتواند مطلعی باشد برای امر فرهنگ سازی و توسعه ی عملکرد ها.

اما متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و شاید نمایشگاه مادر،نوزاد و کودک هم با این موج فرهنگی غنی تر و مطرح تر میشد. و این بابت تنها میتوان ابراز تاسف کرد چراکه بی توجی ما نسبت به یک صنعت و یک نمایشگاه توانا را نشان میدهد.





 

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/11617/صنعت-اسباب-بازی-عنصری-کلیدی-در-تربیت-کودکان
بستن   چاپ