نوآوری قلب تپنده ی رویدادها
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 09:49:05
ایران مراسم نیوز: روز دوشنبه محمدحسین الوند سردبیر پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز با پروفسور محمدرضا درفشه استاد برجسته ی ریاضیات در حوزه ی بین الملل در رابطه با رویداد های علمی به دیدار و گفت و گو پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

دکتر محمدرضا درفشه که در سال 1329 در آبادان چشم به جهان گشود، تحصیلات خود را تا سال 1348 در شهرستان مسجدسلیمان به پایان رساند و توانست رتبه نخست کنکور سراسری دانشکده ریاضی دانشگاه تهران را به دست آورد. چون دانشجوی ممتاز بود، چهار سال قبل از انقلاب با بورسیه وزارت علوم عازم کشور انگلستان شد. درفشه، دکترای ریاضی خود را در زمینه نظریه گروه‌های متناهی از دانشگاه بیرمنگام اخذ کرده و به وطن بازگشت.

این استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه‌های "ییل" ایالت کانکتیکت و "شارلوت" کارولینای شمالی به عنوان استاد مدعو به تدریس و تربیت دانشجویان همت گمارده است و تا به امروز چندین فارغ التحصیل مقطع دکترای ریاضی در ایران، تز خود را با راهنمایی وی گذرانده‌اند.

از این استاد برجسته، تالیفاتی در قالب کتاب و مقاله به صورت بین‌المللی و جهانی در دست است.

دکتر محمدرضا درفشه تا کنون بیش از 30 عضو هیئت علمی تربیت و تحویل جوامع دانشگاهی بین المللی کرده است.

محمدرضا درفشه بنیان گذار دوره ی دکتری ریاضی در دانشگاه تهران و همچنین بنیان گذار انجمن نظریه گروه ها در ایران است.

ایشان در بیش از 50 رویداد خارجی مورد تقدیر جامعه ی علمی قرار گرفته اند و در بسیاری از رویداد های علمی بین المللی به عنوان عضو هیئت  موسس و مشاور از حضورشان بهره مند شده اند. 

جایزه ی درفشه  که جایزه ای به نام ایشان در رابطه با محققان برتر حوزه ی علوم ریاضی ست پنجمین دوره ی خود را در دانشگاه تربیت مدرس در بهمن ماه امسال خواهد گذراند.

این استاد برجسته ی ریاضیات با توجه به نقش موثر و پررنگ خود در ایجاد و نحوه ی برگزاری رویداد های بین المللی و پراهمیت علمی نکاتی را در خلال گفت و گوی خود با سردبیر پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز یادآور شد.


دکتر درفشه با اشاره به وضعیت مدیریت رویداد های داخلی در کشور روزمرگی و عدم توانایی در ارائه ی موضوعات بدیع و نوآورانه را مشکل اساسی رویداد ها در کشور دانستند.

ایشان از نوآوری به عنوان قلب تپنده ی یک رویداد نام برده و ایجاد فضای حرفه ای در کنار فضاهای جذاب را لازمه ی رونق ایونت ها و رو آوردن بیشتر مخاطب به رویداد دانستند. 

محمدرضا درفشه با اشاره به کنفرانس اخیر خود در اندونزی سبک شناسی رویداد و قشر شناسی مخاطب را از دیگر موارد مهم در رویکرد برگزاری دانست و افزود مخاطب شناسی در ایجاد پیوند میان فرد و رویداد نقشی اساسی دارد و مثلا آن مواردی که در اندونزی به کار گرفته می‌شود نباید به صورت یک کلیشه در آمده و برای هر جامعه ی دیگری استفاده شود یا نوع ایجاد جذابیت های علمی برای هر قشر علمی متفاوت است که متاسفانه در ایران هیچ کدام از این مسائل رعایت نمی‌شود و هر رویدادی یک قالب و کلیشه ی همیشگی برای خود اختیار کرده که همین موضوع باعث عبس شدن اهداف غایی یک رویداد علمی می‌شود. 


ایشان در پایان از قشر جوان کشور به عنوان توده ای پر استعداد و در خشان یاد کردند و با اشاره به اهمیت توجه ویژه به امورات جوان در وضعیت کنونی کشور گفت امروزه بیش از هر زمان دیگری باید به موضوعات جوانان بها داده شود و باید بپذیریم که جوان مهم ترین عضو جامعه است و به جای به حاشیه راندن و به روزمرگی انداختن این عضو پر ارزش باید روز به روز احساس احترام و تعقل بیشتری به آن ببخشیم.







http://iranmarasemnews.ir/fa/News/11452/نوآوری-قلب-تپنده-ی-رویدادها
بستن   چاپ