درخواست معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی برای برگزاری نشست بررسی سند تحول دیجیتالی در ITE 2019
شنبه 12 مرداد 1398 - 14:36:01
معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، خواهان برگزاری نشست مفصلی برای بررسی نسخه‌های جدید و تکمیلی سند بانکداری آینده و تحولی دیجیتالی، در نمایشگاه تراکنش ایران شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
به نقل از ستاد خبری رویداد ITE، عباس معمارنژاد در نشست تخصصی نقد و ارزیابی سند بانکداری آینده و تحول دیجیتالی که روز هفتم مرداد ماه در مرکز فابا برگزار شد، ضمن تشکر از این مرکز برای برگزاری نشست یاد شده، افزود: امیدوارم این نشست، اولین و آخرین مورد در این حوزه نباشد و چنین جلسه‌هایی تداوم پیدا کند. 

وی تاکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، از کسب نظرات فعالان عرصه نظام بانکداری، پرداخت و فناوری‌های مالی، برای غنای بیشتر فعالیت‌های مرتبط با این حوزه استقبال می‌کند؛ به امید خدا با توجه به مباحثی که در چنین جلسه‌هایی مطرح می‌شود، نسخه‌های جدید‌تری از سند بانکداری آینده و تحولی دیجیتالی در آینده آماده خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از سوی دیگر، به زودی بخش تکمیلی این سند، مشتمل بر شاخص‌ها و چگونگی ارزیابی حرکت بانک‌ها به سمت تحول دیجیتالی منتشر می‌شود؛ البته در فصل چهارم سند کنونی نیز به رئوس کلی مرتبط با ارزیابی اشاره شده، اما شاخص‌های جزئی و دقیق آن، اکنون در سه سطح آماده است. 

معمارنژاد ادامه داد: پس از بررسی نهایی و تصویب بخش تکمیلی در کارگروه مربوطه، سند جدید به بانک‌ها ابلاغ می‌شود، تا امکان پایش چگونگی حرکت بانک‌ها به سمت تحول دیجیتال وجود داشته باشد. 

وی گفت: پیشنهاد ما این است که نسخه‌های جدید و بخش تکمیلی فصل چهارم سند بانکداری آینده و تحول دیجیتالی، در نشست مفصلی در نمایشگاه تراکنش ایران به بحث و بررسی گذاشته شود؛ وزارتخانه نیز حاضر است در این راستا به مرکز فابا کمک کند. 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، در بخش دیگری از نشست دوشنبه 7 مرداد، از مرکز فابا خواست، در راستای رسالتی که این مرکز در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش بر عهده دارد، برگزاری یکسری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را در حوزه بانکداری دیجیتال، در دستور کار خود قرار دهد. 


سارا اسلامی
معمارنژاد گفت: هر چند مردم باید برای بهره‌گیری از ابزارهای جدید، آمادگی داشته باشند، اما پیش از آن باید در داخل بدنه بانک‌ها فرهنگ دیجیتالی شکل بگیرد، مرکز فابا می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند و وزارتخانه نیز، از هر کمکی که در توان داشته باشد دریغ نمی‌کند.  

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران، این رویداد روز سه‌شنبه 28 آبان ماه سال جاری در قالب سمینار تخصصی نقشه راه بانکداری دیجیتال، میزبان فعالان صنعت بانکداری و پرداخت خواهد بود.  

رویداد ITE 2019، به همت مرکز فابا، 28 تا 30 آبان ماه در محل نمایشگاه گفت‌وگوی شهرداری تهران، برگزار می‌شود.




http://iranmarasemnews.ir/fa/News/11326/درخواست-معاون-وزیر-امور-اقتصادی-و-دارایی-برای-برگزاری-نشست-بررسی-سند-تحول-دیجیتالی-در-ITE-2019
بستن   چاپ