جشنواره‌های فرهنگی نیازمند اختصاص بودجه‌ پایدار است
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 09:12:28
ایران مراسم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، خواستار اختصاص بودجه ثابت و پایدار برای جشنواره های فرهنگی شد و گفت: باید در این راستا تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای رونق بخشیدن به حوزه‌های دیگر استفاده شود و استان و شهرستان ها را از مهجوریت در آوریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

بهرام فاضلی زاد عصر سه شنبه در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تئاتر هنر گفتگو و زندگی است و هیچ هنری به این اندازه تاثیرگذاری مستقیم بر مخاطب ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: تئاتر زندگی است و کسی که در این عرصه وارد می شود یک زندگی را به نمایش می گذارد و توجه مخاطبین را به کنکاش در آن جلب می کند که این زندگی را برگزیند و یا آن را ترک کند.

وی به تئاتر مریوان اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون تئاتر مریوان صرفاً یک تئاتر نیست، بلکه به یک فرهنگ سازی، هویت سازی و صنعت گردشگری تبدیل و صاحب هویت ملی و بین المللی در این عرصه شده است.

فاضلی زاد بیان داشت: ما نیز در استان کرمانشاه باید جشنواره تئاتر را به سمت و سویی ببریم که به یک فرهنگ تبدیل شود و بتواند زمینه گردشگری را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: صنعت توریسم با اشتغال و ایجاد توسعه فرهنگی مرتبط است و اگر بتوانیم برای این جشنواره را صرفاً از نگاه خاص یک حوزه به حوزه‌های دیگر تسری دهیم بدون شک برکات آن به همه بخشها خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این جشنواره می تواند زمینه ظهور سایر برنامه‌های فرهنگی و حتی اقتصادی را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین گفت: جشنواره تئاتر مرصاد هم از 12 مرداد استارت خواهد خورد.

جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین با حضور هنرمندانی از استان های کردستان، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی و مرکزی از 19 تا 22 مرداد ماه جاری در هرسین برگزار می شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/10247/جشنواره‌های-فرهنگی-نیازمند-اختصاص-بودجه‌-پایدار-است
بستن   چاپ