حضور ایران در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر مالزی
شنبه 5 مرداد 1398 - 15:25:17
ایران مراسم نیوز: ایران با حضور درجشنواره بین المللی فرهنگ و هنر مالزی توانست، جلوه هایی از هنر هنرمندان کشور در زمینه های مختلف از جمله فرش و انواع صنایع دستی، موسیقی سنتی ، خط و نقاشی را در معرض دید مشتاقان هنر شرقی و اسلامی در این کشور جنوب شرق آسیا قرار دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علاوه بر ایران ، هنرمندان و گروههای هنری از  15 کشور مختلف از جمله ترکیه، مراکش، بنگلادش، اندونزی، تایلند، ازبکستان و ایالت‌های مالزی در آن حضور داشتند.

وان عزیزه وان اسماعیل معاون نخست وزیر و وزیر امور زنان و خانواده مالزی جشنواره در سخنانی گفت: این رویداد فرهنگی به منظور به نمایش گذاشتن هنرهای هنرمندان کشورهای اسلامی برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای مردم مالزی است که با دستاورهای فرهنگی و هنری سایر کشورها آشنا شوند.

رسانه های مالزی به نقل از وی گزارش دادند: اسلام دین صلح و دوستی است و برگزاری جشنواره های هنری، بهترین راهکار مقابله با  اسلام‌هراسی و گسترش الفت و همکاری میان مسلمانان است.

در این جشنواره، یک هیأت فرهنگی و هنری از جمهوری اسلامی ایران شامل گروه موسیقی سنتی «آیین» از استان همدان، یکی از اساتید خوشنویسی کشور، بانوی استادکار وهنرمند گلیم باف کرمانی و هنرمندانی به نمایندگی از استادکاران صنایع دستی از اصفهان حضور یافتند و آثار مختلف هنری در زمینه فرش و صنایع مختلف دستی و خطاطی را به نمایش گذاشتند.

آثار ارائه شده هنرمندان ایرانی با استقبال بازدید کنندگان این نمایشگاه بین المللی- هنری روبه رو شد و و گروه آئین نیز در این جشنواره بین المللی- فرهنگی در پوتراجایا – پایتخت ستادی مالزی ، اقدام به اجرای موسیقی سنتی کرد که با استقبال بازدیدکنندگان همراه شد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/10134/حضور-ایران-در-جشنواره-بین-المللی-فرهنگ-و-هنر-مالزی
بستن   چاپ