آیین قدردانی از صاحبان واحدهای نمونه صنعتی و معدنی مازندران
شنبه 5 مرداد 1398 - 11:49:35
ایران مراسم نیوز: معاون وزیر صنعت :تمرکز روی کالاهای ساخت داخل،موجب شد روابط بین دستگاهها نیز بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

سعید زرندی امروز در آیین قدردانی از صاحبان واحدهای نمونه صنعتی و معدنی مازندران که در ساری برگزار شد افزود : تمرکز روی کالاهای ساخت داخل، علاوه بر جلوگیری از واردات بی رویه برخی کالاها در کشور موجب شد روابط بین دستگاهها از طریق تقاضا و عرضه کالاهای داخلی نیز بهبود یابد.

معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت؛  هلدینگ سرمایه گذاری را از راهکارهای موثر در مقابله با  افت سرمایه گذاری در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری در مازندران ، تولید و عرضه محصولات به بازارهای صادراتی به ویژه کشورهای حاشیه خزر افزایش یابد.

خیریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم، رفع تملیک 73 واحد تولیدی و از سرگیری فعالیت  40 واحد صنعتی را از مهم ترین اقدامات انجام شده به منظور بازتوانی واحدهای تولیدی استان بر شمرد.

مدیران و صاحبان بخش های صنعت ، معدن و تجارت مازندران نیز در این مراسم، وجود قوانین دست و پاگیر، نبود قیمت واحد عرضه و همچنین نبود اعتماد به بخش های خصوصی را از مهم ترین مشکلات این حوزه در استان بیان کردند.

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کمبود نقدینگی مهمترین مشکل کنونی صنعتگران است گفت : از  یک هزار و 800  میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور ، کمتر از 10 درصد آن در حوزه صنعتی و تولیدی وجود دارد و مابقی در حوزه خدماتی است که تورم موجود در کشور نیز از نبود تعادل نقدینگی ایجاد می شود.

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جوبیار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس همچنین از طرح حذف سود مرکب و مضاعف ( جرایم و سود همراه با جرایم) در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید خبر داد و افزود : بر اساس این طرح ، تولید کنندگان از پرداخت جرایم و سودی که بر جرایم از سوی بانک ها اعمال می شوند، معاف می شوند.

در پایان این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته صنعت و معدن برگزار شد از صاحبان 30 واحد برتر صنعتی و معدنی مازندران قدردانی شد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/10123/آیین-قدردانی-از-صاحبان-واحدهای-نمونه-صنعتی-و-معدنی-مازندران
بستن   چاپ