لزوم تدوین طرح‌های"جهش تولید" و تقویم نمایشگاهی در استان سمنان
شنبه 30 فروردين 1399 - 11:57:12

ایران مراسم نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای تدوین پروژه‌های "جهش تولید" پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نادر مالکی 30 فروردین ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: این پروژه‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تدوین، نهایی و به تصویب خواهد رسید.

وی بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال تاکید و تصریح کرد: در همین راستا تصویب تقویم نمایشگاهی تخصصی و تجاری استان نیز در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار استان و لزوم تکمیل پروژه‌های باقیمانده از سال قبل گفت: هفت برنامه از هشت برنامه اولویت دار توسعه استان در سال گذشته مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت و برنامه‌های عملیاتی مناسب برای این اولویت ها تدوین شد.

وی به ظرفیت بالای استان در حوزه معدنی پرداخت و افزود:  تکمیل مطالعات اکتشاف مقدماتی و توسعه زیرساخت‌های معدنی در پهنه استان با هدف توسعه صادرات محصولات نهائی معدنی، یکی دیگر از 8 برنامه اولویت دار توسعه استان است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان از بخش معدنی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان نام برد و گفت: برنامه عملیاتی در خصوص اکتشاف و همچنین توجه به زنجیره تولید مواد معدنی برای مصارف داخلی و صادرات به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مالکی بر لزوم تکمیل پایگاه جامع آمار و اطلاعات تاکید و خاطرنشان کرد: پایگاه جامع آمار و اطلاعات در استان به سرانجام رسیده و نیاز است تا بارگذاری اطلاعات توسط دستگاه های اجرایی در اسرع وقت صورت گیرد.

وی از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی که اطلاعات و آمار آنها در این پایگاه کامل نبوده و دارای نقائصی است، خواست: هرچه سریع‌تر با درج داده‌ها و تکمیل اطلاعات و آمار خود در این پایگاه، به تکمیل این بانک اطلاعاتی مهم کمک کنند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19664/لزوم-تدوین-طرح‌هایجهش-تولید-و-تقویم-نمایشگاهی-در-استان-سمنان
بستن   چاپ